اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

کنگره نکوداشت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی مهرماه در قم برگزار می‌شود

کنگره نکوداشت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی مهرماه در قم برگزار می‌شود
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: کنگره ملی نکوداشت مرجع تقلید فقید شیعه مرحوم آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی مهر 1401 قم برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،فرشید فلاح در دیدار با امام جمعه شاهرود افزود: آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی یکی از مفاخر بزرگ شاهرود به ویژه جهان تشییع بود.

وی با اشاره به اینکه زندگینامه جامعی از ایشان توسط محققان حوزه علمیه قم در مدت هشت ماه تهیه شده است، اظهار داشت: این زندگینامه در ۷۰۰ صفحه جمع آوری شده که از این مجموعه کتابی ۲۲۰ صفحه ای به صورت خلاصه نیز به نگارش در آمده است.

همایش نکوداشت آیت الله سید محمود شاهرودی ۱۷ تیر در شاهرود و دوم دی سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شده است.

آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی در سال ۱۲۶۲ در قلعه آقاعبدالله از توابع شهر بسطام در نزدیکی شاهرود به دنیا آمد، وی از مراجع تقلید شیعه در قرن چهاردهم قمری و از شاگردان میرزای نائینی و آقا ضیاء عراقی بود.

فلاح با بیان اینکه کنگره و همایش تجلیل از مفاخر و شخصیت های دینی و فرهنگی استان سمنان در دستور کار است، اظهار داشت: افتتاحیه نکوداشت آیت الله سید محمد شاهچراغی خرداد ماه امسال در دامغان و اختتامیه در سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: آیین نکوداشت استاد میرزا علی اکبر معلم، آیت الله سید محمد خدایی ، آیت الله سیدمحمود ترابی و استاد کاظم مهدوی اسفندماه امسال یا بهار ۱۴۰۲ در دامغان برگزار می‌شود.

وی از افزایش قابل ملاحظه اعتبارات موسسه‌های فرهنگی و هنری و قرآن و عترت خبر داد و گفت: موسسه‌ها هر چه سریع تر طرح‌های خود را ارائه داده تا به نسبت و قابلیت اجرایی هر طرح اعتبار به آنها اختصاص یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتباری برای ساخت مصلاهای کشور در نظر گرفته شده است، افزود: امام جمعه و نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با ارائه برنامه‌های خود برای جذب بهتر اعتبار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کنند.

۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ۰۸:۱۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |