اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود:

نامگذاری سال 1401 به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نباید در حد شعار بماند

نامگذاری سال 1401 به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نباید در حد شعار بماند
امام جمعه شاهرود با اشاره به نامگذاری سال 1401 به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: مقام معظم رهبری این نامگذاری را با هدف فرهنگ سازی، جریان سازی و مردمی سازی تعیین کرده اند و نباید در حد شعار بماند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام عباس امینی در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به گلایه مقام معظم رهبری در تحقق شعارهای هر ساله اشاره کرد و افزود: برای تحقق ۱۰۰ درصدی شعار سال همه مردم، مسوولان و دستگاه‌ها در تبیین و اجرای آن وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه هر فردی باید در گستره خدمت خود در تحقق این شعار تلاش کند، ابراز داشت: با کمک و همدلی می توان در تحقق شعار سال کوشید تا گلایه مقام معظم رهبری به رضایت کامل تبدیل شود و این امر برای همگان برکت خواهد داشت.

امینی، شفاف سازی بودجه‌های فرهنگی هر دستگاه اجرایی و نهادها را ضروری خواند و اظهار داشت: با اعلام بودجه فرهنگی هر دستگاه یا نهاد از جمله اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه می توان با یک هدف مشترک کارهای ارزشمندی انجام داد و از موازی‌کاری جلوگیری کرد.

وی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امام جمعه مسوول قرارگاه فرهنگی است، افزود: اولویت بندی در هزینه کرد اعتبارات فرهنگی هر نهاد یا سازمان با مشورت امام جمعه محقق می شود.

امینی، به راه اندازی ۸۰ قرارگاه بهداشتی در دوران همه گیری کرونا در این شهرستان اشاره کرد و  گفت: از این قرارگاه‌ها می توان برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی استفاده کرد.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه نهضت تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه چندین سال است که در مسجد مصلای شاهرود برگزار می شود، اظهار داشت: با برگزاری یک دوره کارگاهی برای امامان جماعت با استفاده از استادان قم می توان روش تفسیر ساده را با در اختیار گذاشتن کتاب‌های مربوطه گسترش داد.

۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ۰۸:۰۹
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |