اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

ترویج فرهنگ و مهارت انتخاب کتاب مفید برای جوانان و نوجوانان ضروری است

ترویج فرهنگ و مهارت انتخاب کتاب مفید برای جوانان و نوجوانان ضروری است
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ترویج فرهنگ و مهارت انتخاب کتاب مفید برای جوانان و نوجوانان را ضروری خواند و گفت: باید در انتخاب کتاب مورد مطالعه که غذای روح برای انسانها است همانند تغذیه فرزندان توجه شود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که به بحث و تجلیل از عوامل انتخاب سمنان به عنوان شهر خلاق کتاب اختصاص داشت افزود: باید به جوانان و نوجوانان و علاقه مندان به مطالعه، مهارت انتخاب صحیح کتاب در مطالعه کتاب های مفید آموزش داده شود.

وی، این را از وظایف شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: دسترسی به کتاب اعم از کتاب های فیزیکی و مجازی وجود دارد و در ارتقای مطالعه باید توجه به کتاب های مفید و ترویج این فرهنگ بیشتر مورد توجه و تاکید باشد.

مطیعی، در عین حال بالا بودن قیمت کتاب را از مشکلات دانست و گفت: نرخ برخی از کتاب ها تا سه برابر افزایش یافته و این می تواند در ترویج استفاده از کتاب های مجازی بیشتر موثر باشد.

امام جمعه سمنان با اشاره به ارتقای سمنان در رده بندی شهرهای در جشنواره پایتخت کتاب از پنج شهر آخر به پنج شهر اول در سال جاری گفت: این امر حکایت از تلاش و فعالیت گسترده مسوولان و دبیرخانه دارد که قابل تقدیر است.

در این نشست که فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز حضور داشت از مدیران و فعالان دبیرخانه پایتخت کتاب سمنان که در کسب این موفقیت مشارکت و همکاری داشتند تجلیل شد.

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ۰۷:۵۲
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |