اخبار

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان و بررسی راهبردها و جشنواره پایتخت کتاب

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان و بررسی راهبردها و جشنواره پایتخت کتاب
نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان روز سه شنبه به ریاست نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه سمنان با بررسی دو موضوع روند اجرای جشنواره پایتخت کتاب و بررسی چگونگی اجرای راهبردهای 18 گانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان در این نشست که هشتاد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بود گزارش از فعالیت های این دبیرخانه و طرح های ارائه شده به جشنواره پایتخت کتاب ارائه کرد.

رضا شمس خانی با بیان اینکه در اولین شرکت سمنان در جشنواره پایتخت کتاب در سال 1395 سمنان در بین 99 شهر رتبه 94 را کسب کرده و در ردیف پنج شهر آخر قرار گرفت افزود: با انجام فعالیت های گسترده و مشارکت دادن نیروهای مردمی در این طرح در سال 1399 سمنان در بین 194 شهر شرکت کننده در ردیف پنج شهر خلاق کتاب ایران قرار گرفت و این نشاندهنده تلاش ها و اقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به ارائه 25 طرح نو و ابتکاری و خلاقانه در این جشنواره توسط سمنان گفت: در این طرحها گروههای مختلف مردم از جوانان و نوجوانان،اتباع و مهاجرین خارجی، شهروندان، دانشگاهیان و ... دیده شده اند و تفاهم نامه هایی نیز با دستگاههای همکار در این طرح برای عملیاتی کردن طرحها منعقد شد.

مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان، انجام تمام این اقدامات و فعالیت ها را با هدف توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار داشت: در کسب عنوان شهر خلاق و طرح پایتخت کتاب شهرداری ها نقش مهمی دارند و امیدواریم با تحقق طرح های ارائه شده در سال 1402 سمنان موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب ایران شود.

در این نشست فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مدیران و مسوولان نیز حضور داشتند.

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |