اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود:

ترویج مناسبت‌های ملی و مذهبی راهگشای بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه است

ترویج مناسبت‌های ملی و مذهبی راهگشای بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه است

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به تقارن بهار طبیعت، قرآن و معنویت افزود: مسوولان فرهنگی شهرستان باید از مناسبت‌هایی چون ماه مبارک رمضان و نوروز در فرهنگ‌سازی برای مردم استفاده بهینه‌ کنند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان و نوروز باستانی سنت ها، آیین‌ها و خرده فرهنگ‌های خوبی دارد، ادامه داد: اگر این سنت ها و آیین ها عمومیت پیدا کند و نقاط قوت آن تقویت شود، می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات فرهنگی در جامعه شود.

امینی با بیان اینکه حریم شکنی در ماه مبارک رمضان آثار بد فرهنگی دارد، ابراز داشت: برخی از مسافران با روزه خواری علنی حرمت ماه رمضان نگه نداشته اند که این امر باید از سوی متولیان تذکر داده شود.

امام جمعه شاهرود به نامگذاری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری این نامگذاری را با هدف فرهنگ سازی، جریان سازی و مردم سازی انتخاب کردند که باید در طول سال این امر محقق شود و در حد شعار نماند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی تبیین این شعار است، افزود: افرادی که می توانند محصولات محلی شهرستان را دانش بنیان کنند باید در این عرصه پای کار آیند تا به موجب آن اشتغالزایی خوبی ایجاد شود.

امام جمعه شاهرود از تلاش دستگاه‌های اجرایی و ستاد خدمات سفر شهرستان در ارایه خدمت به مسافران نوروزی قدردانی کرد و گفت: ستاد خدمات سفر نوروزی با تلاش شبانه روزی خود موجب شد تا مسافران و گردشگران خاطرات شیرینی از سفر به شاهرود به یاد داشته باشند.

فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این نشست به برخی ناهنجاری‌ها، بدرفتاری و کج رفتاری ها در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی با همفکری شورای تامین باید این ناهنجاری‌ها را تحلیل و برای رفع و کاهش آن تدابیری اتخاذ کند.

ابوطالب جلالی گفت: برای تشکیل کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی باید از ظرفیت روحانیون و دانشگاهیان نیز بیشتر استفاده شود.

ماه رمضان و نقش آن در فرهنگ عمومی ، برنامه‌ریزی نشست‌های شورا در سالجاری، تشکیل کمیته‌های تخصصی و فرعی و برنامه ریزی ستاد پایتخت کتاب در دستور کار این نشست بود.

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳:۰۹
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |