اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: پوشاک مناسب برای همه ذائقه ها طراحی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: پوشاک مناسب برای همه ذائقه ها طراحی شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در ساماندهی وضعیت پوشش بنا داریم ضمن بررسی وضعیت پوشاک استان، طوری برنامه‌ریزی داشته باشیم که برای همه ذائقه‌ها، گروه‌ها و طیف‌ها به عدالت پوشاک وجود داشته باشد.

«حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» در چهل و یکمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی خوزستان اظهار کرد: این جلسه با دو دستور آسیب‌شناسی رسانه‌ها در شرایط بحران و بررسی سبک زندگی با موضوع نحوه توزیع پوشاک در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به سبک زندگی و توزیع پوشاک مناسب تصریح کرد: امروزه وضعیت پوشش و توزیع البسه و پوشاک مناسب در جامعه کم‌رنگ شده و مطالبه بسیاری از مردم این است که برای همه ذائقه‌ها پوشاک مناسب وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با اشاره به فعالیت انجمن مد و لباس زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی خاطر نشان کرد: در اهواز 35 مجموعه عضو این انجمن هستند که برخی از آنها از برندهای خوب و مطرح کشور محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: اخیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذیل شورای فرهنگ عمومی برای اینکه بتوانند وضعیت پوشاک را ساماندهی کنند 2 شاخص با نام «شیما» و «طاووس» را در نظر گرفته و از این به بعد هر لباسی در هر جایی چه در بازار و چه در محله‌ها که تولید یا توزیع می‌شود حتی اگر وارداتی باشد باید از یکی از این دو سامانه مجوز داشته باشد در غیر این صورت از عرضه آن جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی لباس‌ها با یک تغییرات خیلی ساده و جزئی می‌توانند تبدیل به لباس ایرانی اسلامی شوند اذعان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر سبک زندگی اسلامی و مصوبه شورای فرهنگ عمومی در ساماندهی وضعیت پوشش بنا داریم ضمن بررسی وضعیت پوشاک استان، طوری برنامه‌ریزی داشته باشیم که برای همه ذائقه‌ها، گروه‌ها و طیف‌ها به عدالت پوشاک وجود داشته باشد.

 

 

۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۹:۲۴
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |