اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان:تلاش دستگاه قضا در مبارزه با فساد باید مستمر و قاطع باشد

نماینده ولی فقیه در خوزستان:تلاش دستگاه قضا در مبارزه با فساد باید مستمر و قاطع باشد
حجت‌الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه تلاش دستگاه قضا در مبارزه با فساد باید مستمر و قاطع باشد گفت: همه مردم باید در سایه ایجاد عدالت نظام اسلامی قرار بگیرند و احساس امنیت و آرامش کنند.

«حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» ظهر امروز (جمعه ۳ تیر) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به اجرای طرح میز خدمت در نماز جمعه اظهار کرد: یکی از بزرگترین عبادات در محضر خدا حل مشکلی از مشکلات مردم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه میز خدمت برای کمک به رفع مشکلات مردم راه‌اندازی شده افزود: کسی که به اینجا مراجعه می‌کند با هزار امید می‌آید تا استفاده از این ظرفیت با دسترسی به مسئولان، مشکلش را پیگیری کند، بنابراین مسئولان در صورتی که کاری از دستشان برمی‌آید قولش را بدهند در غیر این صورت بگویند نمی‌توانند تا بدبینی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم احساس می‌کنند میز خدمت به درد نمی‌خورد باید جمع شود اضافه کرد: گاهی اوقات باید ۲ ماه دنبال مسئولی دوید تا با او ملاقات کرد اما در میز خدمت به راحتی می توان مشکلات را با این مسئول مطرح کرد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه اکثر مراجعه‌کنندگان به میز خدمت به‌ دنبال اشتغال هستند ادامه داد: برخی فکر می‌کنند ما هر کار نشدنی را شدنی می‌کنیم در حالی که این گونه نیست و بسیاری از کارها از جمله اشتغال از دست ما بر نمی‌آید که ما راهکار برای اشتغال می‌دهیم و با مهارت آموزی شغل ایجاد می‌کنیم.

 وی با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، آنها را از برترین شهدا دانست و بیان کرد: تلاش دستگاه قضا باید مستمر و قاطع باشد.

حجت‌الاسلام موسوی فرد تصریح کرد: قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است بنابراین باید به گونه‌ای عمل کند که خلافکار از شنیدن نام این دستگاه هراس داشته باشد و جرات نکند در  جامعه دینی و اسلامی ما خلاف کند

وی خاطر نشان کرد: همچنین باید سایه عدالت گستر دستگاه قضا به گونه‌ای باشد که همه مردم در سایه ایجاد عدالت نظام اسلامی قرار بگیرند و احساس امنیت و آرامش کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به رعایت تقوای الهی، یکی از مصادیق ویژه تقوا را تقوای تبیین دانست و ابراز کرد: غالب افراد در ایران اسلامی روحیه شاگردپذیری دارند در حالی که انبوه اطلاعات بدون حد و مرز به ویژه در فضای مجازی بر سر مردم می‌بارد.

وی با بیان اینکه جامعه مومن باید بر فضای مجازی تسلط داشته باشد اذعان کرد: امروزه زودباوری، ساده‌انگاری، ظاهربینی، شتاب زندگی و تعجیل در قضاوت در جامعه مشاهده می‌شود که دولتمردان و مردم باید بدانند تا زمانی که مهار گرانی اتفاق نیفتد اگر شب و روز خدمت صادقانه انجام شود، این تلاش به چشم نمی‌آید.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کار در این زمینه به دستگاه قضا مربوط است عنوان کرد: اگر نظارت به گونه‌ای باشد که اجناس به قیمت‌های تعیین شده به فروش برسند مردم امیدوار می‌شوند؛ با وجود اینکه این انقلاب بیش از ۴۰ سال زحمت کشیده و عملکرد مثبتی داشته اگر گرانی ها مهار نشود و سفره‌ها کوچکتر شود، هر چه کار و تلاش صورت گیرد به نظر کمتر می‌آید.

وی با تاکید بر اهمیت ازدواج، با بیان اینکه با ازدواج انسان به کمال می‌رسد یاد آور شد: انتخاب همسر باید مطابق با معیارهای شرعی باشد و کمالات، بقایای نسل، سلامت، امنیت جامعه، عفت، دوری از گناه، رشد و شکوفایی استعداد و تقویت و تثبیت صفات و هویت جنسی از آثار ازدواج هستند.

۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۲۴