اخبار

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان:یکی از موضوعات و محورهای اصلی در حوزه اشتغال بحث مهارت‌آموزی است

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به بحث مهارت‌آموزی در مجموعه نیروهای مسلح گفت: یکی از موضوعات و محورهای اصلی در حوزه اشتغال بحث مهارت‌آموزی است و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان، «سردار نعمت‌الله باقری» امروز (چهارشنبه 1 تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان،افزود: اشتغال فعالیت‌های غیراداری در برخی استان‌های ما تبدیل به فرهنگ شده ولی در خوزستان حدود سه سال است که به این موضوع به صورت جدی توجه شده است.

وی با اشاره به بحث مهارت‌آموزی در مجموعه نیروهای مسلح اضافه کرد: یکی از موضوعات و محورهای اصلی در حوزه اشتغال بحث مهارت‌آموزی است و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند.

سردار باقری با بیان اینکه سال گذشته سپاه خوزستان در توجه به موضوع مهارت‌آموزی با کسب نمره 100 رتبه اول را کسب کرد افزود: در این راستا در نیروهای مسلح به بیش از 6 هزار نفر در استان آموزش‌هایی ارائه دادیم که منتهی به شغل شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان موضوع سازندگی و اشتغالزایی در محرومیت‌زدایی را از دیگر مباحث مورد توجه سپاه خوزستان دانست و تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی وامی که برای تولید اعطا می‌شود تا زمانی که به شغل و نتیجه منتج نشود به طور کامل در اختیار متقاضی قرار داده نمی‌شود که در این راستا سال گذشته با اعطای بیش از 60 میلیارد تومان وام توانستیم اشتغلزایی ایجاد کنیم.

وی به موضوع دهکده اقتصاد مقاومتی با هماهنگی و همکاری مجموعه استانداری خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته چهار دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های شوشتر، سوسنگرد، ایذه و اندیکا در دستور کار قرار گرفت که مقدمات آن در حال انجام است و اگر اتفاق بیفتد امسال می‌توانیم در حوزه اشتغال کمک‌حال باشیم.

سردار باقری خاطر نشان کرد: در مرکز آموزشی فرجوانی گلخانه‌ای تاسیس و آماده شده که با شروع فصل کشت به راحتی می‌توانیم برای 30 نفر در حوزه گلخانه‌ای شغل ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: در حوزه صنایع دستی نیز در تمام شهرهای استان توانمندی خوبی وجود دارد که باید با ایجاد یک شبکه و مجموعه‌ منسجم برای تولیدات صنایع دستی هم انگیزه را برای انجام کار بالا ببریم و هم به تولید و فروش محصولات کمک کنیم.

۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |