اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:باید از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در خوزستان بهره برد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:باید از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در خوزستان بهره برد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان در بخش‌های مختلف گفت: باید بتوان از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها با کمک سرمایه بخش خصوصی برای اشتغال و کارآفرینی بهره‌برداری کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج امروز (چهارشنبه 1 تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: در حوزه فرهنگی بیشتر انتشارات ما در قم و تهران است در صورتی که کارخانه کاغذسازی در این استان‌ها وجود ندارد ولی بیشترین درآمد صنعت چاپ در آنجاست.

وی اضافه کرد: این در حالی است که کارخانه کاغذسازی شوشتر در خوزستان معروف است و کاغذ هفت‌تپه را داریم و می‌توانیم از صنایع جانبی نیشکر از باب کاغذ اشتغال بسیار زیادی ایجاد کرد ولی بحث مافیای کاغذ و مباحث دیگر حتی اجازه نمی‌دهد که کاغذ وارد خوزستان شود که برش داده و به فروش برسد و این موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

حجت الاسلام کلاه کج وجود نیشکر را از دیگر ظرفیت‌های خوزستان دانست و تصریح کرد: بیشتر کارخانجات شکلات‌سازی ما در اصفهان، تبریز و ارومیه است در حالی که ما شکر داریم و کارخانجات ما در این زمینه فعال نیستند.

خوزستان می تواند به کانون تولید شیرینی تبدیل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شکلات‌سازی را صنعتی پردرآمد بیان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به شدت علاقه‌مند به شکلات و مصرف شیرینی‌جات هستند، خوزستان این پتانسیل را دارد که بتواند به کانون تولید شیرینی تبدیل شود؛ در خرمشهر جایی هست که صادرات شیرینی‌جات سنتی انجام می‌دهد که این فرصت باید احصا شود و از طریق سرمایه بخش خصوصی می‌توان برای تعداد زیادی از جوانان اشتغالزایی کرد.

وی تولید اسباب‌بازی را صنعتی پردرآمد دانست و یادآور شد: از آنجا که خوزستان آب و پتروشیمی دارد و مواد اولیه تولید اسباب‌بازی در استان فراهم است می‌تواند در این زمینه فعالیت کرده و اشتغال ایجاد کند.

۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان |