اخبار

نماینده ولی فقیه در خوزستان:اشتغال فقط کار در ادارات دولتی و شرکت های تابعه نیست

نماینده ولی فقیه در خوزستان:اشتغال فقط کار در ادارات دولتی و شرکت های تابعه نیست
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: عموما اشتغال را فقط در ادارات دولتی و شرکت‌های تابعه می‌دانند ولی باید این فرهنگ در جامعه جا بیفتد که اشتغال فقط این نیست.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز (چهارشنبه 1 تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع ارتقای فرهنگ کار، کارآفرینی و تعاون در خوزستان خاطر نشان کرد: باید فرهنگ کارآفرینی و اشتغال به یک گفتمان تبدیل شود و آثار آن را در جامعه مشاهده کنیم.

وی عمده مشکلات استان را کار و اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: عموما اشتغال را فقط در ادارات دولتی و شرکت‌های تابعه می‌دانند ولی باید این فرهنگ در جامعه جا بیفتد که اشتغال فقط این نیست بلکه کسانی موفق هستند که در بخش خصوصی فعالیت کنند و این‌ها مسائلی است که در جامعه ملاحظه می‌شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به اینکه موضوع اشتغال در ادارات دولتی نه تنها در میان دانشگاهیان بلکه حتی در حوزه‌های علمیه نیز مطرح است و طلاب نیز به دنبال کار دولتی هستند ابراز کرد: این نگاه متاسفانه به یک گفتمان تبدیل شده و ما نقطه مقابل آن را باید در این جلسات محقق کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر مهارت‌آموزی به جوانان برای ایجاد اشتغال گفت: باید به معنای واقعی کلمه مهارت را به جوانان یاد دهیم و در این راستا فنی و حرفه‌ای آماده است و بسیاری از بسترها برای کار و اشتغال فراهم شده است.

وی به جلسه شورای راهبردی استان در تهران اشاره کرد و یاد آور شد: رئیس‌جمهور به این جلسه توجه ویژه دارد و اعلام کرده که هر تصمیمی در این شورا گرفته شود به آن پایند هستیم؛ از نکاتی که در این جلسه مطرح شده بحث اشتغال است و اینکه مبلغ قابل توجهی تحت عنوان قرض‌الحسنه در اختیار افراد جویای کار قرار گیرد منتهی باید شرایط را مهیا و نظارت لازم بر آن صورت گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برکات ماه ذالقعده و در راس آن دهه کرامت اظهار کرد: در این ماه فرصت‌های کم‌نظیری برای عبودیت و بندگی فراهم است که باید از آنها به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه باید تلاش شود انسان از شهوات دوری و اجتناب کند افزود: امام راحل فرمودند «علم محضر خداست» و اگر این را انسان بداند که در خلوت نیز زیر ذره‌بین عنایت خداوند قرار دارد از معصیت و گناه پرهیز می‌کند، از این رو اگر انسان بخواهد مقام عبودیت را حفظ کند باید بداند که همیشه در محضر خدای متعال است که امیدواریم بتوانیم این امر را در زندگی خود همواره نصب‌العین قرار دهیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی تصریح کرد: شهدای هفتم تیر از برترین شهدای انقلاب اسلامی هستند و شهید بهشتی در میان آنها ممتاز بود و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشت؛ شهید بهشتی معروف است که به نظم بسیار مقید بود و همه برنامه روزانه خود را با ساعت تنظیم کرده و بر اساس آن عمل می‌کرد و ثانیه‌ای را هدر نمی‌داد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه شهید بهشتی می‌گفت نظم را از نماز اول وقت آموختم اضافه کرد: عمل کردن به امور بر اساس نظم کاری سخت در عین حال بسیار مفید است و انسان باید از لحظه‌لحظه عمر خود استفاده کند، اما به آن کمتر توجه می‌شود از این رو باید فرهنگ نظم و اهمیت به عمر را در چند جلسه مطرح کنیم و به دنبال آن باشیم که چارچوبی مشخص شود که صاحب نظم شویم.
۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خوزستان |