اخبار

بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بهارستان با حضور مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران برگزار شد

بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بهارستان با حضور مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران برگزار شد
بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین دربانی مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران، ائمه جمعه بخش های گلستان و بوستان، نوحی فرماندار بهارستان، قاسمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کلیه اعضای شورا در محل دفتر امام جمعه بخش گلستان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان ضمن محکومیت فیلم موهن عنکبوت مقدس گفت: شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان با برنامه‌های ویژه به عنوان فرهنگ عمومی برتر استان تهران در سطح کشور انتخاب شد.

فاطمه قاسمی با تاکید بر اجرای راهبردهای فرهنگ عمومی اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای دهه امامت و ولایت در بهارستان انجام شده است.

‌وی با اشاره به برنامه ریزی فرهنگی در جهت کاهش مصرف دخانیات افزود: بهارستان از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمامی زمینه‌ها برخوردار است.

در ادامه امام جمعه بخش بوستان با اشاره به اهمیت ویژه مسائل فرهنگی گفت: احصاء مشکلات شهرستان می‌تواند در برنامه‌ریزی فرهنگی کمک موثر باشد که باید راهکارها و عملکردها به خوبی انجام شود.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: بهره‌گیری از کارشناسان متخصص در حوزه مختلف می‌تواند به شورای فرهنگ عمومی کمک شایانی کند‌.

وی به اراده انجام مصوبات شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی برای رشد، توسعه و آگاهی مردم در جامعه باید کوشش بیشتری داشته باشد.

همچنین فرماندار بهارستان نیز ظرفیت شهرستان را در اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیار مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: مردم مشارکت بسیار خوبی در فعالیت‌های فرهنگی دارند که محتوای برنامه‌ها می‌تواند نشاط اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

عبدالله نوحی تاکید کرد: شهرستان بهارستان در سرانه‌های فرهنگی و هنری در جایگاه خوبی قرار ندارد که باید تلاش بسیاری برای رشد سرانه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی انجام شود.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به تکمیل پروژه‌های مصلی‌ و بقاع متبرکه تاکید کرد و افزود: دشمن خیمه ولایت را هدف قرار داده است که با تمام ظرفیت، هزینه و اجیر کردن نیرو به دنبال جنگ ترکیبی بر علیه انقلاب اسلامی است.

فرماندار بهارستان در ادامه اذعان داشت: تبیین جایگاه ولایت و رهبری باید در دستورکار دستگاه‌های فرهنگی قرار بگیرد و در این مهم فرمانداری بهارستان بعنوان پشتیبان اعلام آمادگی می‌کند.

نوحی به وجود نخبه‌های قرآنی، فرهنگی و ورزشی در بهارستان اشاره کرد و ابراز داشت: استفاده از ظرفیت نخبه‌ها و نهادهای مردمی در برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی می‌تواند با ایده‌های جدید منجر به افزایش کیفیت برنامه‌های فرهنگی در شهرستان باشد.

در ادامه رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان با اشاره به تبلیغات مسموم از سوی دشمنان انقلاب اظهار داشت: مشارکت مردم بهارستان در برنامه فرهنگی "سلام فرمانده" که متعلق به حضرت صاحب الزمان(عج) است بی‌نظیر بود.

حجت الاسلام محمود نورپور افزود: فرهنگ به تعبیر مقام معظم رهبری حکم هوا را دارد که باید با تلاش مضاعف در این مسیر حیاتی گام موثر برداریم.

ایشان به احصا و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان بهارستان تاکید و بیان داشت: ناهنجاری‌های اجتماعی باید به خوبی رصد و راهکاری برای رفع آن اتخاذ شود .

امام جمعه بخش گلستان در ادامه گفت: بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در بهارستان فعالیت دارند که بیش از ۲۰ هزار نفر در این مراکز صنعتی اشتغال دارند و تحصیل بیش از ۱۲۰ هزار دانش آموز، ظرفیت بسیار بالای شهرستان را نشان می‌دهد.

نورپور به وجود یک هزار و دویست هیئات مذهبی در بهارستان اشاره کرد و افزود: باید برنامه مناسبی برای تقویت هیئات مذهبی در مواجه با فرقه‌ها و مذاهب طرح ریزی شود و از ظرفیت هیئت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و فکری استفاده مطلوب و شایسته به عمل آید.

رییس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان به فعالیت ۱۷۰۰ مداح در بهارستان اشاره کرد و ابراز داشت: موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های خوبی در بهارستان دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

در ادامه حجت الاسلام مهدی دربانی با اشاره به اجرای طرح اعتلای فرهنگی در شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: ائمه جمعه باید مسائل فرهنگی شهرها و شهرستان را به خوبی هدایت کنند.

ایشان به مشارکت دستگاه‌ها و نهادها در استخراج مسائل و مشکلات فرهنگی تاکید کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی باید عملیاتی و قابل اندازه‌گیری باشند و ائمه جمعه نباید برنامه انفرادی انجام دهند.

رییس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران در ادامه گفت: برنامه‌های طرح اعتلای فرهنگی شهرستان بهارستان در کشور جزو شهرستان‌های موفق و برتر بود که نشان‌دهنده فعالیت خوب فرهنگی در بهارستان است.

دربانی با تاکید بر اجرای مصوبات فرهنگی و تعیین نقش اجرایی آن توسط نهادها ابراز داشت: قشر مذهبی و زحمتکش کارگر در بهارستان ظرفیت بسیار بالایی است تا برنامه‌های فرهنگی با مشارکت مردم برگزار شود.

ایشان با اشاره به تقسیم‌بندی استان تهران به ۶ قرارگاه ائمه جمعه گفت: نقش فرهنگی در جهت توسعه و آگاهی جامعه بسیار حائز اهمیت است که مسئولین در جهت اعتلای فرهنگی جهادی عمل کنند.

رییس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: قلب شورای فرهنگ عمومی بهارستان به محوریت ائمه جمعه به خوبی می‌تپد که توانسته است در کشور رتبه برتر کسب کند.

در ادامه هریک از اعضاء در خصوص برنامه ریزی جهت برگزاری بهتر مراسمات دهه امامت و ولایت و احصاء تقویت محسنات، امتیازات و ظرفیت های فرهنگی شهرستان، نظر خود را اعلام کردند.

شایان ذکر است در این جلسه حجت ‌الاسلام مهدی دربانی به نیابت از ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان با توجه به کسب رتبه برتر کشوری شورای فرهنگ عمومی، با اهدای لوح سپاس از تلاش های و زحمات امام جمعه بخش گلستان به عنوان رئیس، دبیر و اعضای فرهنگ عمومی تقدیر به عمل آورد.

در پایان از سوی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران و دفتر امام جمعه بخش گلستان با اهدای لوح سپاس و بسته فرهنگی از کلیه اعضاء به مناسبت انتخاب شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان به عنوان بخش برتر کشوری در میان بخش های استان تهران، تجلیل به عمل آمد.

 

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۴۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |