اخبار

هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فیروزکوه برگزار شد

هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فیروزکوه برگزار شد
هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه شهرستان و با حضور اعضاء شورای فرهنگ عمومی، در محل سالن جلسات فرمانداری فیروزکوه تشکیل شد.

ه گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه، حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام حیدری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: نهاد خانواده مهمترین نهاد جامعه است، اگر خانواده آسیب ببیند جامعه آسیب می بیند. بسیاری از بزهکاری ها از درون یک خانواده گسسته شکل می گیرد، اما برنامه ریزی برای تحکیم بنیان خانواده عرض وسیعی دارد از جمله مهارت های زندگی، تربیت فرزند و مسائل مهم دیگر که می تواند موضوع اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: در دوره آسیب های خانواده نیز بحث ترک ازدواج، اعتیاد، مبحث تک فرزندی و طلاق نیز می‌تواند مورد بحث و اقدام شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد:  از دستگاههای ذیربط انتظار می رود در حوزه برنامه‌های فرهنگی به خصوص موضوع این جلسه که مبتنی بر تحکیم بنیان خانواده است برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و اقدامات موثری داشته باشند.

سپس مهری، فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: لازم است در حوزه فعالیت های شورای فرهنگ عمومی آسیب های فرهنگی شناسایی شود و پس از آن، اقدامات آن برنامه ریزی شود.

وی افزود: همچنین اولویت بندی اقدامات نیز اهمیت بسزایی دارد، مصادیق مهمی درباره تحکیم بنیان خانواده وجود دارد که ضرورت دارد پیرامون آن بررسی های لازم انجام شود . اقداماتی که در مورد مطالعات اجتماعی بافت فرسوده شهر انجام گرفته، بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند کمک شایانی برای حل مسائل باشد.

وی  تاکید کرد: استحکام خانواده به همه پیش زمینه های اقتصادی و معیشتی وابسته است. باید مطالعات جدی پیرامون آن انجام شود و پس از اولویت بندی مسائل برای حل مشکل اقدام شود .

این جلسه  پس از بحث و تبادل نظر توسط اعضای حاضر، بهمراه مصوباتی به پایان رسید.

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۴۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |