اخبار

ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب دستور کار جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند

ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب دستور کار جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند
دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با موضوع ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب و گرامیداشت دهه ولایت، عید غدیر و هفته قوه قضاییه با حضور اعضاء در دفتر امام جمعه دماوند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند: حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی ضمن اشاره به اینکه مردم‌ متدین دماوند خواهان جرم انگاری بی حجابی و رفتارهای سست کننده بنیان خانواده و مقابله قانونی با هنجار شکنان هستند بیان داشت: اتحادیه پوشاک، لباس و البسه متناسب با پوشش عفیفانه را در بازار شهرستان دماوند در دسترس مردم قرار دهند.

وی افزود: درموضوع عفاف و حجاب باید گفتمان سازی رسانه ای بر اساس آرامش روانی خانواده انجام شود و از اصحاب رسانه و میدان داران فضای مجازی برای ترویج فرهنگ حیا و عفاف کمک می‌خواهیم. همچنین آموزش و پرورش در نهادینه سازی فرهنگ حجاب نقش مهمی را بر عهده دارد.

امام جمعه شهرستان دماوند تاکید کرد: حجاب و عفاف معروفی است که از عوامل محکم کننده بنیان خانواده است و بی حجابی و بد حجابی منکری است که از عوامل متزلزل شدن خانواده هاست.

فرماندار شهرستان دماوند نیز در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر لزوم حفظ فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گفت: حفظ فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یک ضرورت از باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است که نقش آن‌ها در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر است.

طاهرخانی ادامه داد: همه دستگاه های متولی باید در زمینه فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه اهتمام لازم را داشته باشند و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاثیر بسیار زیادی در تحکیم بنیان خانواده، ایجاد امنیت و سلامت جامعه دارد. لذا تلاش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقای فرهنگ عمومی و تحکیم بنیاد خانواده می شود.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در نهادینه سازی فرهنگ حجاب در بین دانش آموزان گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش جمعیت بالایی از دانش آموزان را در خود جای داده نقش مهمی در نهادینه سازی، ترویج و توسعه ی فرهنگ حجاب و عفاف دارد.

در ادامه اعضاء حاضر به طرح نقطه نظرات و دیدگاههای خود در حوزه مربوطه پرداختند و مواردی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |