اخبار

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد تشکیل جلسه داد

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد تشکیل جلسه داد
شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد با محوریت اخلاق عمومی در جامعه ، زنان و خانواده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد، شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد با حضورحجت الاسلام والمسلمین خوبانی امام جمعه، کریمی فرماندار ملارد، امیر اسماعیل پورروشن رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمنی شهردار ملارد، کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ملارد و شورای فرهنگ عمومی بخش مرکزی در دفتر امام جمعه ملارد تشکیل جلسه داد.

حجت الاسلام خوبانی در این جلسه  ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی حاضر در جلسه و تبریک  فرا رسیدن میلاد حضرت امام رضا(ع) و دهه کرامت، با اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ در جامعه اظهار داشت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید مهندسی فرهنگی شکل بگیرد. فرهنگ با همه چیز در ارتباط است اقتصاد، خانواده، تعلیم و تربیت، ساخت و ساز و  غیره. در مهندسی فرهنگی ما باید شناخت کافی از واقعیت های جامعه را داشته باشیم. مسائل شهری را کاملا بشناسیم و سپس اولویت بندی کنیم و در شورای فرهنگ عمومی برنامه ریزی، جهت دهی و سازماندهی نمائیم. تصمیمات فرهنگی مبتنی بر اصول و قواعد باشد. مسئله شناسی، شناخت عرصه های مهم فرهنگی، نیروی کار آمد، شناخت زیرساخت های مهم فرهنگی و ارائه راه کار ها از اولویت های مهم می باشد. لذا تصمیمات باید مبتنی بر عقلانیت و واقعیت و بر اساس اولویت بندی نیاز جامعه باشد که مهم ترین آنها خانواده، جوانان و نخبگان با محوریت مساجد می باشد.

کریمی فرماندار ملارد نیز در این جلسه  ضمن تقدیر و تشکر از ریاست و اعضای شورا، با اشاره به لزوم مهندسی فرهنگی  و تغییر دیدگاه ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی و حفظ شان جلسات شورا، هدف از برگزاری این جلسات را بررسی مشکلات فرهنگی در سطح کلان مطرح نمود و از دستگاه ها درخواست کرد در جلسات از ارائه گزارشات خرد خودداری نمایند. همچنین به منظور آشنایی بیشتر اعضاء با شرح وظایف و نحوه فعالیت شورای فرهنگ عمومی، خواستار برگزاری جلسه آموزشی با حضور اساتید شد.

امیر اسمعیل پور روشن دبیر شورای فرهنگ عمومی طی سخنانی به ارائه گزارشی از دستور جلسه و مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد پرداخت و افزود: شورای فرهنگ عمومی با سیاستگذاری خود می تواند نقشه راهبردی شهرستان را با رصد مسائل و مشکلات موجود در همانند سازی آن با سر فصل های ابلاغی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با تدوین راه حل ها عملیاتی کند .

وی در ادامه از تدوین برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: در تدوین این برنامه های دهه فجر و اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 41 سال گذشته به خصوص در فضای مجازی لحاظ گردیده است.

این جلسه مصوباتی داشت که از اهم آن می توان به مواردی چون:  در راستای ترویج فرهنگ فرزند آوری ضمن شناسایی خانواده های جوان پر جمعیت نسبت به حمایت و تشویق این خانواده ها اقدامات لازم توسط دستگاه ها صورت پذیرد، اشاره نمود .

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |