اخبار

برگزاری دومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال«تولید دانش بنیان اشتغال آفرین»

برگزاری دومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال«تولید دانش بنیان اشتغال آفرین»
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و دبیر شورا عصر چهارشنبه (25 خرداد 1401) در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال" تولید دانش بنیان اشتغال آفرین با بیان اخبار فرهنگی ماه جاری بر اهمیت فرهنگ و کار فرهنگی عمقی تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ،نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن سریع‌تر مصوبات سفر رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم به این استان کارگروه تشکیل دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: عملیاتی شدن مصوبات سفر رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم به استان، مطالبه این شورا از دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی افزود: تصویب اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری در یک سفر قابل‌ توجه است که بخش‌های مختلف از آن سهم دارند.

نکونام تصریح کرد: از این مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال سهم جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری است که باید بیشتر فعال شود تا بتواند این اعتبار را در زمان مشخص جذب و هزینه کند. همچنین دستگاه‌های اجرایی استان سهم دقیق خود از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری را مشخص و برای دنبال کردن و پیاده‌سازی آن اقدام کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این سفر از رییس‌جمهور تقاضا شد با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال، مصوبات و اعتبارات اختصاص یافته به این استان را سریعتر ابلاغ کند.

وی با اشاره به لزوم سرعت عمل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای عملیاتی کردن مصوبات سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم به استان گفت: در این راستا کارگروه‌های ویژه در ادارات تشکیل و فعال شود تا مردم نتایج این مصوبات را در دو سال آینده حس کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری در پایان ماه جاری اشاره و تاکید کرد: تمامی ظرفیت‌های استان برای برگزاری مطلوب‌تر این کنگره بسیج شود.

وی افزود: رسانه‌های گروهی، فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب برای پوشش گسترده این کنگره اقدام کنند

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴ کمیته برای برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای عشایری کشور به میزبانی  این استان تشکیل و فعال شده است.

سردارعلی‌محمد اکبری تأکید کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای عشایری کشور به میزبانی این استان یک رویداد مهم برای استان به‌ شمار می‌رود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه خدمت در مناطق عشایری به‌ازای هر شهید عشایری یک خدمت افزود: براساس این برنامه‌ریزی باید ۱۰ هزار خدمت ارائه می‌شد که با تلاش‌های شبانه‌روزی ۲۵۰ هزار خدمت دامپزشکی، ۳۲ هزار خدمت پزشکی، ساخت مسکن، آب‌رسانی و جاده‌سازی در مناطق محروم عشایری انجام شد.

اکبری تصریح کرد: همچنین ۵۰ هزار بسته معیشتی و کمک‌های مؤمنانه بین مناطق محروم چهارمحال و بختیاری توزیع شد و همزمان با برگزاری نخستین کنگره شهدای عشایری کشور در استان ۱۲ هزار بسته دیگر توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: به‌مناسبت برگزاری این کنگره سه برنامه محوری شامل «شب شعر با شهدا»، «شهدای مدافع حرم جامعه عشایری» و «اجلاسیه کنگره» با حضور سخنرانان و میهمانان کشوری و استانی از ۲۹ تا ۳۱ خردادماه سالجاری برگزار خواهد شد.

خاطرنشان می شود ، رییس جمهور و تعدادی از اعضاء هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و در نشست شورای اداری مصوبات مهمی برای توسعه استان تصویب کردند

شایان ذکر است ، نخستین کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری از ۲۹ تا ۳۱ خردادماه جاری در شهرکرد برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست احکام عضویت اعضای جدید شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اهدا شد.

 
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶