اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه ساری: مهم‌ترین تهدید امروز علیه ایرانی اسلامی جنگ فرهنگی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه ساری: مهم‌ترین تهدید امروز علیه ایرانی اسلامی جنگ فرهنگی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه ساری: مهم‌ترین تهدید امروز علیه ایرانی اسلامی جنگ فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در مازندران نسبت به نفوذ سبک زندگی غربی در جامعه هشدار داد و گفت : امروز مهم‌ترین تهدید و جنگ علیه ایران اسلامی ، جنگ فرهنگی است که باید با آن مقابله همگانی شود.

حجت اسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در نماز جمعه این هفته ساری از نوع پوشش به عنوان یکی از نشانه های تغییرات فرهنگی یاد کرد و افزود : امروز چادر پوشیدن دختران در جامعه کم رنگ شده است در حالی که چادر حجاب برتر و نماد و یادگار حضرت زهرا (س) است.

وی تاکید کرد : باید در برابر تغییرات فرهنگی آماده دفاع باشیم و لازم است روی فرهنگ دینی با قدرت بایستیم و خجالت هم نکشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران  به سالروز دستور حضرت امام (ره) برای تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت : یکی از ماموریت های اصلی این ستاد  ترویج معروف ها و تضعیف منکرات است و وظیفه همه ما توجه به این دستورالعمل ها برای امر به معروف و نهی از منکر است.

محمدی لائینی بر ضرورت ترویج  معروف ها  و تضعیف منکرات در جامعه تاکید کرد و افزود : ایجاد نظام اسلامی و حفظ آن بالاترین معروف امروز کشور ما است و برای تدوام این نظام اسلامی  همه باید این معروف را تقویت کنیم. وی ادامه داد : تا کنون سختی های زیادی را متقبل شدیم ولی بر اساس هشدار رهبری ، امروز ارتجاع خطر جدی نظام اسلامی است ، یعنی نفوذ سبک زندگی غربی در جامعه ایرانی اسلامی در حال گسترش است. 

امام جمعه ساری گفت : این که نام گذاری های فرزندانمان و پوشش لباس آنان متناسب با سبک نظام دینی نباشد و همراه با سبک غربی شویم، به معنای نفوذ ارتجاع است.

وی با اظهار این که سبک زندگی غربی در جامعه ما در حال ترویچ است ، تاکید کرد: حجاب و عفاف اسلامی ، کاسبی های حلال و حرام و  غیرت مردان در خانواده های اسلامی باید برگردد ، یعنی اگر کسی در رابطه با حجاب افرادی در حال تذکر دادن است ، دیگران باید به کمک بیایند نه این که علیه ماموران امر به معروف تحریک و وارد میدان شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران اظهار داشت : خانواده ها چادر را جدی بگیرند ، سرگذاشتن چادر در جامع بسیار کمرنگ شده است و این همان خطر ارتجاع و نفوذ فرهنگ غربی در خانواده ها است.

امام جمعه ساری همچنین به سالروز ولادت امام رضا ( ع ) و حضور خادمان حرم رضوی در مازندران اشاره کرد و بیان داشت : کاروان  زیر نور خورشید پس از دو سال که کرونا مانع حضور آنان در استان ها شده بود ، امسال از سر گرفته شد و این افتخاری برای این خطه است.

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۰۰
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران |