اخبار

برپایی سومین نشست « هیأت اندیشه ورز نخبگانی » عرصه فرهنگ عمومی استان قزوین

برپایی سومین نشست « هیأت اندیشه ورز نخبگانی » عرصه فرهنگ عمومی استان قزوین
وقتی صحبت از جهاد می شود ، در اصل منظور هم تبدیل مخاطب منفعل به مخاطبی پویاست و هم یک حرکت عمومی در راستای تبیین مد نظر است. ​

سومین نشست « هیأت اندیشه ورز نخبگانی » عرصه فرهنگ عمومی در روز چهارشنبه 1401/03/18  ساعت 8 الی 10 در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تشکیل گردید . در این نشست اعضا به تبادل اطلاعات در خصوص جهاد تبیین با محوریت کارآمدی نظام پرداختند و در خصوص تحلیل این مقوله و ارائه راهکارهای اجرایی گفتگو نمودند .همچنین مطرح گردید که جهاد تبیین مبحث جدیدی نیست و در سال 1395 در دیدار مقام معظم رهبری با فعالین فرهنگی نیز صحبت از جهاد تبیین شده است .

در این نشست از سویی به بالا بودن آمار خدمات ارائه شده به مردم و از سوی دیگر به پایین بودن توانایی ها در ارائه گزارش اشاره گردید . در واقع عدم توانایی در ارائه گزارش خدمات انجام شده ، خود باعث آسیب خواهد شد . از سوی دیگر به نوعی از سال 1388 ما شاهد سکوت جریان انقلابی شده ایم و این نظر ندادن باعث شده است ما در چنین حوزه هایی مصرف گرا شویم ؛ لذا عموم مردم دچار انفعال شده اند . پس وقتی صحبت از جهاد می شود ، در اصل منظور هم تبدیل مخاطب منفعل به مخاطبی پویاست و هم  یک حرکت عمومی در راستای تبیین مد نظر است.  

 

۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۲۲