اخبار

شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار تشکیل جلسه داد

شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار تشکیل جلسه داد
در این نشست حجت الاسلام میهن پرست؛ امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار ضمن تبریک ایام دهه کرامت بیان کرد: زمانی که شهر چوار بخش بود،همان زمان مجوز برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی اخذ شد، تاکنون دو جلسه برگزار شده که نشست امروز اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری است.


وی اظهار کرد:یکی از مسائل و مشکلاتی که در شهرستان داریم و همچنان پابرجاست بحث ایجاد ادارات تبلیغات اسلامی و نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که آقای هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد قول مساعد دادند تا پایان خرداد ماه نسبت به ایجاد نمایندگی اقدام نمایند و اگر بعدها چارت  اداره ایجاد شد درخواست داریم که از نیروهای بومی خود شهرستان چوار به کار گیری شود.
حجت الاسلام میهن پرست افزود: پتانسیل و ظرفیت خوبی در زمینه های فرهنگی و هنری داریم که از وجود این عزیزان می توان در فعالیت های فرهنگی و هنری بهره مند شد، همچنین 300 میلیارد ریال بابت ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان چوار توسط آقای هوشمند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست شده است که امیدواریم این مهم اختصاص پیدا نماید و شهرداری و شورای شهر در بحث اختصاص زمین برای ساخت مجتمع اهتمام لازم را داشته باشند.
در ادامه حجت الاسلام میهن پرست امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار به بیان اهمیت و ضرورت تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی  در این شهرستان پرداخت و افزود: این شورا می تواند راهگشای خیلی از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان باشد.
علی هوشمند؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ایلام ضمن تبریک ایام عزیز دهه کرامت گفت: با حضور امام جمعه محترم و فرماندار گرانقدر و اعضاء فرهیخته شاید شورای فرهنگ عمومی پس از شورای تأمین یا هم رده‌ی شورای تأمین یکی از شوراهایی است که بسیار دارای ارزش حقوقی است و مصوبات آن لازم الاجراست و از پشتوانه اجرایی برخوردار است که این نشان از اهمیت شورای فرهنگ عمومی است.
وی اضافه کرد: شهرستان تاریخی و ثروتمند چوار که دارای منابع خدادادی و ظرفیت های بزرگ است، بایست پیش و بیش از این مورد توجه مسئولین قرار گیرد، شاید یکی از متمرکزترین جاها و در واقع قرارگاه های فرهنگی  هر شهرستان  شورای فرهنگ عمومی است. با توجه به نوپا بودن و حجم و کثرت مسائل و امور، نیاز است که جلسات فرهنگ عمومی شهرستان به صورت ماهانه  برگزار شود، همچنین برای استفاده بهتر و بیشتر و کاربردی شدن آن، تقویم و دستور کار جلسات از پیش تعیین شود.
هوشمند در خصوص دستور کار جلسه بیان کرد: می طلبد دستگاه های اجرایی طی 15 روز آینده مسائل و مشکلات  حوزه های تخصصی که مرتبط با فرهنگ عمومی است؛ احصاء و به دبیرخانه شورا در شهرستان ارسال نمایند، پس از احصاء مسائل و مشکلات توسط کمیته علمی که ذیل شورای فرهنگ عمومی است اولویت بندی آن ها انجام شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد:
سرفصل مهمی که هم در شورای امر به معروف و نهی از منکر  و هم در شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب و ابلاغ شده بحث عفاف و حجاب و زیست عفیفانه است.
دکتر یعقوبی فرماندار و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار نیز در این نشست اظهار کرد: برخی مسائل در سطح کشور،استان ها و حتی شهرستان ها و ... مشترک است اما برخی مسائل و مشکلات  دیگری وجود دارد که مبتلابه شهرستان خاصی است.بایستی کارهای فرهنگی به تناوب انجام شود.
وی افزود: ضرورت دارد برای کاسب ها، نانواها و ... به فراخور هر کدام جلسات برگزار شود، چرا که در برخی مسائل نیازمند آگاهی هستیم، همچنین عدالتی در حوزه شناسایی نخبگان فرهنگی و هنری  شهرستان صورت پذیرد چرا که در این زمینه، شناسایی هنرمندان شهر چوار مغفول مانده است.
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۳۸
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام |