اخبار

گزارش برگزاری دویست و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم

گزارش برگزاری دویست و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم
دویست و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ریاست امام‌جمعه محترم قم حضرت آیت‌الله سعیدی برگزار شد.

دویست و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در روز چهارشنبه مورخ 28‏/02‏‏/1401 در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ریاست امام‌جمعه محترم حضرت آیت‌الله سعیدی و اکثریت اعضا برگزار شد. در این جلسه ابتدا موضوع تبیین برنامه‌های دولت در خصوص «حذف یارانه‌های پنهان» و ضرورت فعالیت‌های فرهنگی ادارات برای کاهش پیامد­های آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد پیوست رسانه‌ای توسط معاونت اقتصادی استانداری تهیه شود و در اختیار رسانه‌ها، ائمه جمعه و جماعات استان، مراکز هنری مراکز فرهنگی، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی مساجد استان، اهالی و اطرافیان حرم مطهر و جمکران قرار گیرد.

سپس موضوع شیوه حمایت از فعالیت‌های مؤسسه‌های فرهنگی در سال 1401 توسط دبیر شورا بر اساس آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید تشریح شد؛ و تصمیم گرفته شد جهت‌گیری و اولویت‌بندی اعتبارات بر اساس مصوبات فرهنگ عمومی در خصوص مسائل فرهنگی شهر قم باشد. همین‌طور اولویت‌بندی لازم برای مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی توسط کمیته فرهنگی مصوب و هیئت اندیشه‌ورز شورای فرهنگ عمومی انجام‌شده و کمک‌های فرهنگی مؤسسات برای مسائل مهم‌ فرهنگی و مبتلابه در نظر گرفته شود.

در ادامه جلسه فعالیت‌های فرهنگی موسسه‌های فرهنگی رشد و امیر بیان توسط مسئولین این مؤسسات شرح داده شد و پیشنهاد‌های اعضا جهت ارتقاء فعالیت‌های آن­ها تصویب و مقرر شد اعضا محترم با توجه به امکانات فرهنگی خود به فعالیت‌های فرهنگی گروه‌های جهادی کمک و با آن‌ها همکاری نمایند. در پایان فعالیت‌های فرهنگی ویژه خردادماه توسط شورای هماهنگی تبلیغات و محصولات فرهنگی گرامیداشت ارتحال امام (ره) گزارش شد و مقرر شد اعضا محترم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با شورای هماهنگی تبلیغات همکاری نمایند.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۵۴