اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران تاکید کرد؛

هدفگذاری شورای فرهنگ عمومی برای ترویج زیست عفیفانه/ تهیه پیوست فرهنگی برای سواحل آزادشده استان مازندران ضروری است

هدفگذاری شورای فرهنگ عمومی برای ترویج زیست عفیفانه/ تهیه پیوست فرهنگی برای سواحل آزادشده استان مازندران ضروری است
امامی با تاکید بر اینکه بعد از گردشگری زیارتی بزرگترین گردشگری داخلی در کشور را در گردشگری سواحل دارد، گفت: تهیه پیوست فرهنگی برای سواحل آزاد شده شمال کشور ضروری است.

«سید مجید امامی» (۵خرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مازندران از اصلاح آئین نامه این شورا در استان ها خبر داد و اظهار کرد:‌هویت این مجموعه از شورای عالی فرهنگی است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با ابراز گلایه مندی از عدم حضور استاندار و فرمانده سپاه کربلا در نشست شورای فرهنگی عمومی استان، افزود: زیبنده نیست این نشست با نمایندگان اعضای اصلی برگزار شود.

 

وی ضمن تحسین اقدامات شورای فرهنگی عمومی استان مازندران و برلزوم الگو گیری از برگزاری به موقع و منظم جلسات شورا در استان تاکید کرد و گفت: شناسایی و رصد مسائل فرهنگی اجتماعی استان و تحلیل درست این مسائل زمینه رفع به موقع این مسائل را فراهم خواهد کرد.

 

امامی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کار اصلی مدیران کل دستگاه ها است و باید حضور به موقع و اثرگذار در جلسات شورا باید مورد توجه باشد، اظهار کرد:‌باید در بحث سواحل آزاد سازی شده در استان های شمالی به ویژه مازندران مسئله شناسی شود.

 

وی با بیان اینکه غرب مازندران متاسفانه مورد تعرض فرهنگ افراد غیر بومی قرار گرفته، گفت:‌دلیل مهم این تفاوت فرهنگی ساحل است.

 

امامی با بیان اینکه بزرگترین گردشگری بعد از گردشگری زیارتی، گردشگری سواحل است، افزود: ترمیم یک ساله در حوزه عفاف  و حجاب داریم که باید در استان ها مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه باید لباس زیبا، عفیفانه و ارزان در دسترس مردم قرار داده شود، گفت: باید به گونه ای کار فرهنگی انجام شود که در مقابل امپراطوری رسانه ای بیگانگان مبنی بر ترویج بی بندباری باید اذهان مردم کشور به سمت زندگی عفیفانه برود.

 

امامی با بیان اینکه اگر هویت تاریخی و دینی و فرهنگی استان سر دست باشد دیگه لکنت زبانی در مواجه با نسل امروز نخواهیم داشت، افزود: مدیریت و پایش تغییرات فرهنگی باید برای ساماندهی فرهنگ جامعه در دستور کار باشد.

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۲۷
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران |