اخبار

حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی- امام جمعه شهرستان دماوند در جلسه شورای فرهنگ عمومی دماوند؛

درست و به اندازه مصرف کردن آب باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

درست و به اندازه مصرف کردن آب باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود
حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اصلاح مصرف، بهینه سازی و فرهنگ سازی مصرف آب بیان نمود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش ، دانشگاه‌ها و دیگر نهاد های فرهنگی در زمینه آموزش مصرف صحیح آب ورود کنند و فرهنگ سازی در جهت مصرف درست آب را در قالب های مختلف به تصویر بکشند.

وی افزود: حجت الاسلام فتاح دماوند اظهار داشت؛ موضوع کمبود آب از بزرگترین بحران ها در دنیا است که کشورمان و شهرستان دماوند از آن مستثنی نیستند و با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما، رعایت الگوی مصرف آب از واجبات است و فرهنگ عمومی مصرف صحیح آب باید اصلاح و رعایت شود.

درست و به اندازه مصرف کردن آب باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه در مصرف آب صرفه جویی کنند همچنین یکی از اقدامات مؤثر در این زمینه، تفکیک آب کشاورزی و شرب است.

فرماندار شهرستان دماوند در جلسه شورای فرهنگ عمومی، با اشاره لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان برای ارتقای فرهنگ عمومی گفت: از سرمایه های اجتماعی شهرستان جهت ترویج فرهنگ گفتگو، مشارکت اجتماعی و تقویت اعتماد عمومی در سطح مدیران باید برنامه ریزی شود و همچنین باید از ظرفیت جوانان نخبه و فرهیختگان برای ارتقای فرهنگ عمومی بهره لازم را برد.

رضا طاهر خانی اظهار کرد:  باید با استفاده از بستر فضای مجازی و همچنین فرهنگ سازی و آموزش اصولی در مدارس با همراهی  دانش آموزان اصلاح الگوی مصرف آب را در جامعه فرهنگ سازی نماییم.

وی در ادامه افزود:  شبکه آبرسانی در برخی از شهر ها و روستاهای شهرستان به علت گذر زمان و عدم رسیدگی در گذشته  فرسوده است و شبکه های فرسوده آب، یکی از علل اصلی هدر رفت های آب شرب می باشد که این موضوع با برنامه ریزی های انجام شده در شهرستان دماوند اصلاح خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال حداقل ۳۰ در صد این شبکه ها اصلاح شود.

در ادامه سایر اعضاء نیز به طرح نقطه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه های مختلف پرداختند.

۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۰۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |