اخبار

افشین تحفه گر :

پایداری آگاهانه با مدل سازی آموزه های مقاومت، نیاز فرهنگ عمومی امروز است.

پایداری آگاهانه با مدل سازی آموزه های مقاومت، نیاز فرهنگ عمومی امروز است.
سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، در نشست روز ملی مقاومت و پایداری؛ مدل سازی پایداری آگاهانه در فرهنگ عمومی بر مبنای آموزه های مقاومت و تجارب دفاع مقدس را ضرورت امروز دانست

ششمین نشست چهارشنبه های فرهنگ و اندیشه، با موضوع فرهنگ مقاومت و پایداری در روز ملی آن  در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست مهندس عرفانیان، مدیرعامل موسسه پیام ازادگان؛ با برشمردن اجمالی الگوهای مقاومت و پایداری در دفاع مقدس و به ویژه در نیمه ی پنهان آن یعنی سرگذشت، اثرات و فرهنگ اسارت و آزادگی، اظهار امیدواری کرد این نشست سرآغاز تبیین این مدل سازی برای زندگی و فرهنگ جامعه امروز شود.

در بخش دیگری از این نشست، حیدری مسئول روابط عمومی موسسه نیز با معرفی کتاب"سرباز کوچک امام" که مزین به تقریظ متفاوت رهبر معظم انقلاب است، به شباهت و تکرار تاریخ عاشورا و مصائب اهل بیت پس از این واقعه، در دوران دفاع مقدس و اسارت اشاره کرد و مقاومت شجاعانه و دلیرانه در برابر این مصائب را وجه مشخصه‌ی این شباهت تاریخی برشمرد.

همچنین علیرضا کتابدار، آزاده‌ی سرافراز میهن نیز که در خرمشهر به اسارت درآمده بود، در این نشست به تبیین اهمیت عملیات بیت المقدس در دیدگاه جهانی بر اساس اسناد رسانه ای و کتاب های بین المللی پرداخت و خاطراتی کوتاه نیز از آن ایام شورانگیز بازسازی نمود.

در پایان افشین تحفه گر، سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی؛ با برشمردن اهمیت دزفول در دوران دفاع مقدس و حسن انتخاب روز ملی مقاومت و پایداری در بزرگداشت مقاومت مردم این شهر، مدل سازی پایداری آگاهانه در فرهنگ عمومی بر مبنای آموزه های مقاومت و تجارب دفاع مقدس را ضرورت امروز دانست و ابراز امیدواری کرد سلسله نشست های فرهنگی در این راستا برگزار و مدل های مفهومی و عملیاتی در عرصه فرهنگ عمومی از آن حاصل شود.

پایان خبر

۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۴۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی |