اخبار

حفظ کرامت مخاطبان در عرصه عفاف و حجاب ، اولویت اول است .

حفظ کرامت مخاطبان در عرصه عفاف و حجاب ، اولویت اول است .
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشست 117 شورای فرهنگ عمومی استان : حفظ کرامت مخاطبان در عرصه عفاف و حجاب ، اولویت اول است ؛ چرا که عفاف و حجاب ، حافظ و حراست کننده کرامت انسانی است . لذا دو مقوله عفاف و حجاب و کرامت انسانی باید به موازات هم پیش بروند .

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست 117 شورای فرهنگ عمومی استان و نخستین جلسه شورا در سال ۱۴۰۱  که با موضوع "زیست عفیفانه" برگزار شد، اظهار کرد: عفاف از فضائل اخلاقی است، وقتی عفاف پیدا شد میوه و ثمره می‌دهد و ثمره آن پوشش است . حوزه عفت حوزه‌ای وسیع است که اختصاص به حجاب ندارد.

 

وی ادامه داد: حجاب ثمره و میوه‌ای است که محصول عفیف بودن است؛ یعنی حجاب محصول عفاف است . عفاف هم محصول کرامت انسانی است و اگر انسان کرامت نداشته باشد ، اعتنایی به عفاف نمی‌کند ؛ اما کسی که کرامت انسانی ثابتی داشته باشد ، عفاف برای او حائز اهمیت می‌شود. همچنین بسیاری از فضائل اخلاقی مانند شجاعت، صبر، متانت و دیگر فضائل پسندیده اخلاقی ، محصول کرامت هستند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین عنوان کرد: باید برای پیدایش عفت روی کرامت انسان‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و کرامت نیز محصول و میوه‎‌ی شجره تقوا است؛ زیرا تقوا است که کرامت را در جان انسان بیدار می‌کند و تقوا میوه و محصول عبادت و بندگی است که عبادت شامل نماز، روزه، حج و دیگر عبادات است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: اهمیت شناخت جایگاه مخاطب یکی از اصول حائز اهمیت است، مخاطب‌شناسی موضوع مهمی است . خدای متعال راجع به مخاطبان ما سفارش کرده که این‌ها انسان هستند و حفظ کرامت انسانی آن‌ها در درجه نخست است؛ اما متأسفانه ما گاهی به جای تذکر ، امر می‌کنیم و به جای موعظه ، دستور می‌دهیم و کارها را خراب می‌کنیم . باید زمینه افراد درک شود و ضمن حفظ کرامت انسانی آن‌ها، به بحث عفاف و حجاب بپردازیم.حفظ کرامت مخاطبان در عرصه عفاف و حجاب ، اولویت اول است ؛ چرا که عفاف و حجاب ، حافظ و حراست کننده کرامت انسانی است . لذا دو مقوله عفاف و حجاب و کرامت انسانی باید به موازات هم پیش بروند . ما به این دلیل به عفاف و حجاب اهمیت می‌دهیم که عفاف و حجاب حافظ و حراست‌کننده کرامت انسانی است، این دو مسئله به موازات یکدیگر باید پیش بروند و دنبال شوند و نباید کرامت انسان‌ها زیرپا گذاشته شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند متعال می‌فرماید مردم خودشان باید برای قسط و عدل حرکت کنند، کتاب‌های آسمانی و انبیاء نیامده‌اند مردم را وادار به برپایی عدل و قسط کنند و هدف این است که فرهنگ جامعه به گونه‌ای اعتلا پیدا کند که مردم خودشان برای تحقق قسط و عدل وارد میدان شوند.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: با هم‌اندیشی و مطالعه باید راه‌هایی را پیدا کنیم که در حوزه عفاف و حجاب ، مردم با انگیزه پای‌کار بیایند.

 
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۳۲