اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جمع اساتید دانشگاه:

اختصاص بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای حل آسیب‌های اجتماعی/ شکوفایی فرهنگی هر منطقه از دانشگاه آغاز می شود

اختصاص بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای حل آسیب‌های اجتماعی/ شکوفایی فرهنگی هر منطقه از دانشگاه آغاز می شود
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از دانشگاه ها به عنوان کانون فرهنگی مناطق نام برد و گفت: اولین شکوفایی فرهنگی هر منطقه از دانشگاه آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی؛ سید مجید امامی در نشست با اساتید و فعالان دانشگاهی و حوزوی استان خراسان شمالی که ظهر امروز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های خراسان شمالی گفت: این استان از لحاظ تنوع قومیتی ، فرهنگی، زبان و گویش های و از نظر مکانی و جغرافیایی بسیار غنی است و این را می طلبد که در دانشگاه های این استان مرکز مطالعات توسعه فرهنگی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان مساله زبان و گویش های محلی را باید مورد توجه قرار دهند، افزود: دانشگاه ها کانون وی گفت: اگر دانشگاه ها  در راستای تقویت و تحکیم بنیاد بویژه در استان ها در قالب کار آفرینی و دانش بنیان حوزه ها شکوفا شود تحقیقات نیز ماندگار خواهد شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه نقش دانشگاه ها را در توسعه کشور بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: باید دانشگاهیان و شخصیت های حوزوی طرح هایی که در زمینه توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی است، ارائه کنند.

امامی با اشاره به فعالیت دبیرخانه های شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور ، اظهار داشت: هم اکنون شورای فرهنگ عمومی در ۴۰۰ شهرستان کشور فعال است.

وی در ادامه به برخی از آسیب های اجتماعی از جمله نزاع و مهاجرت از روستاها به شهر و حاشیه نشینی اشاره و تصریح کرد: باید در این زمینه دانشگاه ها و حوزه ها پیگیری لازم را داشته باشند و راه حل هایی نیز در این زمینه ارائه کنند.

این مقام مسئول گفت: در گذشته ۷۰ درصد جمعیت روستایی کانون تولید بوده اند و زندگی معیشتی خود را تامین می کردند اما هم اکنون این میزان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده و بجای آن جماعت حاشیه نشین ایجاد شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: در بودجه امسال چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل معضلات حوزه آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است که جذب آن کمک موثری در حل این معضلات خواهد داشت.

«تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این نشست از شورای فرهنگ عمومی به عنوان پارلمان فرهنگی استان یاد کرد و اظهار داشت: این شورا نقش بسزایی در توسعه فرهنگی دارد.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۰:۰۴