اخبار

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی:

شورای فرهنگ عمومی شورای تصمیم گیری است/ ضرورت راه اندازی دبیرخانه مستقل شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی

شورای فرهنگ عمومی شورای تصمیم گیری است/ ضرورت راه اندازی دبیرخانه مستقل شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بر ضرورت راه اندازی دبیرخانه مستقل شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: باید هرچه سریع تر دبیرخانه مستقل شورا تشکیل و مصوبات به جد پیگیری شود.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» صبح روز پنج شنبه (22 اردیبهشت ماه) در هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور «مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، با اشاره به اهمیت مصوبات شورای فرهنگ عمومی، به راه اندازی دبیرخانه مستقل برای پیگیری و اجرای مصوبات این شورا تاکید کرد.

وی افزود: در جلسه بعدی شورا می بایست گزارشی جامع از مصوبات جلسات سال 1400 و چگونگی اجرای آن ها ارائه شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان نیز با بیان اینکه این شورا محل تصمیم گیری است گفت: باید مردم از مصوبات و برنامه های این شورا آگاه شوند و در این زمینه اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام نوری تدوین طرح جامع و کامل در بحث اعتبارات را از دیگر ضرورت ها نام برد و افزود: تشکیل کارگروه های تخصصی ذیل شورا هم باید در دستور کار باشد هرچند این کارگروه قبلا فعال بوده اما باید ساماندهی شود.

وی گفت: با ایجاد برنامه هایی همچون تولید محتوا در رابطه با مصوبات و جلسات تشکیل شده در این شورا و اعتبار مورد نیاز برنامه ریزی و رایزنی هایی انجام شود.

استاندار و نایب رئیس خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه گفت:برای ایجاد یکپارچگی و تقویت انسجام در سطح جامعه باید شاخص های فرهنگی را مورد توجه بیشتر قرار داد.

«محمد رضا حسین نژاد» با بیان اینکه انسجام بیشتر یک جامعه از فرهنگ آن آغاز می شود ، افزود : دشمنان برای ایجاد شکاف فرهنگی با مقاصد سلطه و برهم زدن انسجام در جوامع دیگر هر نوع اقدامی را انجام می دهند بنابراین مدیران باید شاخص های حوزه فرهنگی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

وی تصریح کرد: در دنیای ارتباطات و گفتمان ها، برای اینکه شاهد یکپارچگی فرهنگی حول محور دین و رهبری باشیم نیازمند برنامه ریزی هایی در سطح استان هستیم .

«حسین نژاد » با تاکید بر اینکه موضوعات حوزه فرهنگی باید تبدیل به شاخص شود ، گفت : باید روند رشد شاخص های فرهنگی را مورد ارزیابی قرار داده تا بتوانیم به صورت هدفمند مسیر را به سمت اصلاح و بهبود پیش ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه این جلسه  بیان کرد: در دوره جدید همدلی، همکاری و هم افزایی مهمترین رکن این شورا محسوب می شود  تا بتوانیم گام های ارزنده ای برای اصلاح و ارتقاء فرهنگ برداریم.

«تقی صادقی» انتشار فصلنامه علمی، تخصصی در حوزه فرهنگ عمومی، تهیه بولتن خبری هفتگی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی، را از رویکردهای جدید دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در استان نام برد.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۰۷