اخبار

امامی: شورای فرهنگ عمومی، قرارگاه برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی است

امامی: شورای فرهنگ عمومی، قرارگاه برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: شورای فرهنگ عمومی ، در واقع باید قرارگاه برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی باشد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی؛ «سید مجید امامی» در این دیدار به تبیین اهداف و برنامه های شورای فرهنگ عمومی کشور پرداخت و از شورای فرهنگ عمومی به عنوان پارلمان فرهنگی در استان ها یاد کرد و خواستار فعال تر شدن و کاربردی تر شدن نشست های شورای فرهنگ عمومی در دوره جدید شد.

وی با تاکید بر رصد فرهنگی گفت: در دوره جدید فعالیت های شورای فرهنگ عمومی رویکرد شورایی و ولایی خواهد داشت و در واقع شورا  باید قرارگاه برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی باشد.

«امامی» با بیان اینکه بسترهای تصمیم گیری فرهنگی در استان ها در خدمت رئیس شورای فرهنگ عمومی خواهد بود، تصریح کرد: هدف اصلی شورا مردم سالاری دینی و فرهنگی و تبدیل شدن سیاست های نظام به برنامه  و راهکارهای اجرایی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اولویت های محدودی در دستور کار شورای فرهنگ  عمومی کشور است و  معتقدیم اولویت های استان را مسئولان بهتر می شناسند،  اظهار کرد: سه حوزه صنایع فرهنگی، نشاط فرهنگی و هویت فرهنگی به عنوان اولویت های جدی ما در شورای فرهنگ عمومی کشور خواهد بود .

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر گفتگو هر چه بیشتر با نخبگان فرهنگی تاکید کرد و افزود: اگر این امر شکل بگیرد بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

«حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری»، رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی هم در ادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در استان و نگاه ویژه وی به حوزه فرهنگ عمومی گفت: تشکیل جلسات شورا در استان  و بحث و بررسی مسائل و تصویب و پیگیری برای اجرای آن ها در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان است.

وی اظهار کرد: دستور کارهای جلسات شورای فرهنگ  عمومی استان در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد و  پس از  آن در جلسه شورا مطرح و به تصویب می رسد تا به نحو شایسته اجرایی  و عملیاتی شود.

«تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این دیدار به ارائه گزارشی از روند برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و پیگیری مصوبات این جلسات پرداخت و افزود: قطعا با فعال تر کردن دبیرخانه شورا  مصوبات هم به صورت عملیاتی پیگیری و اجرایی خواهد شد.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۱:۴۵