اخبار

هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر برگزار شد

هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر برگزار شد
هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر با حضور حسین حبیبی فرماندار، حسین کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضاء، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر و دبیر جلسه ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین گفت: رویکرد ما درسال جدید این است که برنامه ها  به سمت فعالیتهای اجرایی تر سوق پیدا کند و مصوبات شورا پیش از پیش مورد بررسی قرار گیرد و اجرایی شود.

کشاورزیان  در ادامه به شرح  مصوبات قبلی شورا پرداخت و در خصوص حضور شخص روسای ادارت در جلسات آتی و همچنین اعلام و ارسال اسامی نخبگان فرهنگی به دبیرخانه شورا برای تشکیل هیات اندیشه ورز و همچنین اهمیت سفر ریاست محترم جمهوری در اسلامشهر توضیخاتی ارائه نمود و از حاضرین خواست تا برنامه ها، نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون دستور جلسه ارائه نمایند .

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در این نشست به اهمیت معرفی نخبگان فرهنگی و تشکیل هیات اندیشه ورز اشاره نمود که سند چشم انداز می بایست حاصل برگزاری جلسات متعدد این هیات باشد و آسیبهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان از دل این جلسات استخراج و براساس آن تدوین شود.

فرماندار اسلامشهر در ادامه پیرامون آسیبهای اجتماعی شهرستان اظهار داشت: با وجود انگیزه، می‏توان با همکاری ادارات و دستگاه‏های مختلف، برنامه‏ های اثر بخشی در این حوزه تدوین و اجرا کرد.

 وی با بیان اینکه رفتارهای مثبت اجتماعی مانع از بروز ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود تاکید کرد: باید با کسانی که با گستاخی و هنجارشکنی در جامعه به دنبال زیرپا گذاشتن ارزش های جامعه اسلامی هستند با جدیت برخوردهای بازدارنده‌ای شود و مانع از ترویج و ادامه فعالیت‌های غیرقانونی و غیر اخلاقی آنها در جامعه شد.

ایشان در پایان با اشاره به فعالیتهای حوزه هنری شهرستان بیان کرد: باید از ظرفیت مقفول جوانان انقلابی  که در سنوات گذشته که به تمام معنا در حقشان ظلم شده است استفاده کنیم و جلوه این حمایت تاسیس و تشکیل حوزه هنری در کشور است که در این رابطه از هنرمندان متعددی می توان نام برد از جمله شهید آوینی که در این حوزه سردمدار این جریان بودند و همچنین تولیدات فاخر سینمایی و جشنواره های انقلابی ازجمله جشنواره عمار که بار فعالیت های هنری انقلاب را به دوش کشیده و به ثمر رسانده اند.    

در پایان این جلسه هر یک از اعضای حاضر در جلسه به ارائه برنامه ها و پیشنهادهای خود پرداختند .شهرستان اسلامشهر از شهرستانهای توابع استان تهران است.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۱۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |