اخبار

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم در سال جدید برگزار شد

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم در سال جدید برگزار شد
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم در سال جدید با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر اعضاء، بیست و نهم فروردین ماه در دفتر امام جمعه رباط کریم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی رئیس جلسه و  امام جمعه رباط کریم، ضمن خیر مقدم و تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، با اشاره به اولین جلسه سال و الزامات فرهنگی تحقق شعار سال «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» افزود: مقام معظم رهبری مدظله العالی هدفش از این نامگذاری ها صرفا یک اقدام نمایشی نیست بلکه یک نوع هدف گذاری و تعیین اولویت هاست و توجه دادن  جامعه به اولویت هاست و نقشه راهی برای خواص و مسئولان کشوراست و ایجاد حساسیت در آحاد جامعه برای تلاش و کوشش بیشتر است.

حجت الاسلام ترابی در ادامه افزود: در یک دهه اخیر شعارهای سال از معظم له در حوزه اقتصادی و معیشت مردم بوده است که حل مشکلات اقتصادی اولویت اول جامعه است و تنها راه حل آن رونق تولید داخلی و برطرف سازی موانع تولید و تقویت اشتغال در کشور است.

امام جمعه رباط کریم افزود: متاسفانه دشمنان نظام و انقلاب هم از فشار اقتصاد کشور ناامید نشده اند و اولویت آنها هم برای ضربه زدن همین مسئله است که هم مردم و هم مسوولان باید در تحقق شعار سال احساس مسوولیت کنند و هم تولید کنندگان باید دنبال رونق تولید و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات باشند و مردم هم با حمایت از تولید داخل و مصرف کالاهای داخلی از کارگران و سرمایه گذاران حمایت کنند.

امام جمعه رباط کریم یکی از الزامات فرهنگی تحقق شعار سال را تعصب مردم به کالاهای وطنی و روی آوردن به مصرف گرایی داخلی عنوان کرد و افزود: مردم و مسئولین باید به فکر استقلال کشورشان باشند و دولت هم باید با رفع موانع تولید و تسهیل گری در این حوزه راه را هموار سازد.

حجت الاسلام ترابی تولید دانش بنیان را عاملی برای عدم وابستگی کشور به دیگران عنوان و افزود: منظور از تولید دانش بنیان این است که همه طراحی ها و تحقیقات و توسعه ها برای تولید کالا و خدمات بومی و داخلی باشد.

در ادامه احمدی فرماندار و نایب رئیس جلسه ضمن خیرمقدم با اشاره به دستور جلسه در خصوص شعار سال افزود: دستگاههای اجرایی شهرستان با توجه به وظایف سازمانی شان نسبت به ارائه برنامه های عملیاتی شان در حوزه شعار سال و تحکیم بنیان خانواده به دبیرخانه شورا اقدام و همچنین بر ارتباط هر چه بیشتر بین صنعت و دانشگاه تاکید نمود.

فرماندار رباط کریم همچنین با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و با توجه به اهمیت این شب ها بر  اجرای برنامه و فعالیت های متناسب با این شب ها توسط دستگاههای اجرایی بویژه مساجد، تبلیغاتی اسلامی، شهرداری ها تاکید نمود و افزود: همچنین  راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید دستگاههای اجرایی شهرستان با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در  برگزاری هرچه با شکوهتر آن همکاری نمایند.

در ادامه سایر اعضاء نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۴۴
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |