اخبار

شورای فرهنگ عمومی نقش آفرینی مهمی در فرهنگ عمومی محسوب می شود

شورای فرهنگ عمومی نقش آفرینی مهمی در فرهنگ عمومی محسوب می شود
امام جمعه عنبرآباد گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهای بالا دستی است که نقش آفرینی مهم در فرهنگ عمومی محسوب می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان،حجت الاسلام حمید بامری در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی عنبرآباد اظهار داشت: امیدوارم نشست های شورای فرهنگ عمومی با جدیت و دغدغه مندی ادامه پیدا کرده و رسالت اصلی خود را در این شهرستان انجام دهد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین نیازهایی که در تمام دنیا تلاش می شود که پاسخ مناسب و متناسب هر جامعه ای به آن داده شود، موضوع فرهنگ است.
وی با بیان این مطلب که فرهنگ هویت هر جامعه ای را تشکیل می دهد، ابراز کرد: فرهنگ آنقدر حیاتی است که رهبری تاکید زیادی بر این مهم داشته و فرموده است؛ حاضرم برای فرهنگ جان خود را دهم.
حجت الاسلام بامری تصریح کرد: در کشور ما برای فرهنگ دغدغه جدی وجود دارد و ما امروز در جنگ نرم دشمن قرار داریم و همین حساسیت در کشور موجب شده تا شورا های مختلفی با محوریت فرهنگ تشکیل شود و برای تقویت جایگاه فرهنگ در کشور تلاش کنند.
امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهای بالا دستی است که نقش آفرینی مهم در فرهنگ عمومی محسوب می شود.
 وی ادامه داد: در شهرستان عنبرآباد این شورا آن طور که باید نقش آفرینی کند، تاکنون موفق نبوده است.
حجت الاسلام بامری عنوان کرد: عنبرآباد با توجه به ظرفیتها، چالش ها، مشکلات و معضلات نیاز به شورای فرهنگ عمومی دارد که امروز پس از ۳ سال تشکیل شده است.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد تاکید کرد: نیازهای فرهنگی جامعه ما با وجود برنامه ریزی های متولیان فرهنگی اما تطابق ندارد.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های این شورا، امیدواریم در سال جدید با رویکرد و دغدغه جدی همگانی بتوانیم ظرفیت بالقوه نهفته در این شورا را به فعلیت برسانیم.
 حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: گام مهمی که همه باید برداریم ،عملیاتی کردن راهکارهای مطرح شده در این شورا است و امیدواریم نسبت به عملیاتی کردن و کاربردی کردن این شورا دغدغه بیشتری داشته باشیم.

بهرام مسلمی مهنی در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد، اظهار داشت: رهبری در حوزه فرهنگ بسیار دغدغه مند و ناراحت هستند.

وی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در جنوب کرمان، تصریح کرد: یکی از تاکیدات رهبری رفع دغدغه های فرهنگی در جنوب کرمان است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان کانون تصمیم گیری می تواند در رفع دغدغه مقام معظم رهبری موثر باشد.
وی آسیب شناسی در جنوب کرمان را نیازمند سند توسعه راهبردی هر شهری دانست و گفت: چرا که تاکنون در حوزه فرهنگ بحث و گفتگوهای زیادی صورت گرفته اما عملا اتفاقی روی نداده است.
مسلمی مهنی با تاکید بر فرهنگ سازی سواد رسانه ای و بررسی آسیب های اجتماعی در جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان باید از حالت تصدیگری خارج شود چرا که ما برای رفع آسیب ها و مشکلات باید بر مردم تکیه کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد: برای توسعه فعالیت های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی اعتباری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اختصاص شده است و طرح بسیار خوبی ارایه شده و بزودی عملیاتی می شود 
وی با تاکید بر شناسایی نیازهای اساسی فرهنگ در شهرستان عنبرآباد، عنوان کرد: جهاد تبیین و سواد رسانه ای باید در اولویت باشد.
مسلمی مهنی با بیان اینکه فرهنگ دارای مفهوم گسترده ای است، تصریح کرد: شکل گیری این مهم همزاد تمدن ها است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تصریح کرد: همزمان با تمدن ها، فرهنگ نیز شکل گرفته است و فرهنگ ها متفاوت و مختلف می باشند.
وی اظهار داشت: فرهنگ ما فرهنگی غنی است و امروز باید فرهنگ ما آسیب شناسی شود چرا که باید بدانیم چه عاملی موجب شده تا فرهنگ دینی و اسلامی ما به فرهنگی خلاف سوق داده می شود.
مسلمی مهنی بیان کرد: تحقق این مهم مستلزم زمان است و به صرف گفتاری هم عملیاتی نمی شود 
باید بتوانیم جامعه را به سمت و سوی فرهنگ های دینی اسلامی سوق دهیم.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر این که اصلاح فرهنگ را باید از جوامع کوچک تر که خانواده است شروع کنیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ با گفتار عملی نمی شود تلاش مضاعف می طلبد که آسیب هایی که در جامعه شاهد هستیم را با کار کارشناسی مورد بررسی قرار دهیم و ببینم چه عاملی ما را از مسیر راه اصلی منحرف کرده است.
وی نقش مدرسه و سایر فضاهای فرهنگی در توسعه فرهنگ را بسیار مهم و کار ساز دانست و گفت: فرهنگ و ارشاد ظرفیت خوبی برای فرهنگ سازی می باشد.
مسلمی مهنی تصریح کرد: هر نهاد فرهنگی باید فرهنگ و شعائر دینی و اسلامی را به فراخور وسع خود پیگیری کند تا به نتیجه مطلوب برسیم چرا که خواستن توانستن است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان عنوان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ ایده آل در جامعه پیاده شود باید همه ما در این زمینه تلاش کنیم قطعا به نتیجه خواهیم رسید.

 

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۵۶