اخبار

نام گذاری 25 دیماه به نام (روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی)

نام گذاری 25 دیماه به نام (روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی)

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی گفت: درجلسه 771 شورای فرهنگ عمومی کشور که در روز ششم اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور و سایر اعضاء برگزار شد ،روز 25 دی ماه به عنوان روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی نام گذاری شد.شفاعی افزود : به استناد صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ 1367/10/25 ونظر به اهمیت تدوین تاریخ انقلاب اسلامی و تاکید بر نقش مورخان دراین حوزه با رای و نظر اکثریت اعضا به تصویب رسید.

امام خمینی در 25 دیماه 1367 با صدور پیامی سازمان اسناد و مدارک انقلاب اسلامی (وقت) را مامور تدوین تاریخ انقلاب اسلامی کردند. در بخشی از نامه  امام به حجت الاسلام حمید روحانی آمده است: امروز همچون همیشۀ تاریخ انقلاب‌ها، عده‏‌ای به نوشتن تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران مشغولند که سر در آخور غرب و شرق دارند. تاریخ جهان پر است از تحسین و دشنام عده‌‏ای خاص، له و یا علیه عده‏‌ای دیگر و یا واقعه‌‏ای در خور بحث. اگر شما می‌‏توانستید تاریخ را مستند به صدا و فیلم حاوی مطالب گوناگون انقلاب از زبان توده‏‌های مردم رنجدیده کنید، کاری خوب و شایسته در تاریخ ایران نموده‏‌اید. باید پایه‌‏های تاریخ انقلاب اسلامی ما چون خود انقلاب بر دوش پابرهنگان مغضوب قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها باشد.
این مناسبت برای درج در متن تقویم تصویب شد که پس از تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل درج در متن تقویم رسمی در سال ۱۴۰۲خواهد بود.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۲۲