اخبار

سید مجید امامی برای شرکت در شورای فرهنگ عمومی گیلان چهارشنبه به استان گیلان می رود

سید مجید امامی برای شرکت در شورای فرهنگ عمومی گیلان چهارشنبه به استان گیلان می رود
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی چهارشنبه (24فروردین 1401)سید مجید امامی دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور به دعوت رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به رشت می آید.

وی قرار است در این سفر ضمن شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان با موضوع بررسی اولویت های فرهنگی 1401 ، نشست تخصصی با فعالان مد و لباس استان نیز داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشورامروز(چهارشنبه، ۲۴ فروردین) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در بیت نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر وحدت و همدلی در تحقق اهداف شورای فرهنگ عمومی خواستار برگزاری مستمر این جلسات به صورت ماهانه شد.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تحول مدیریت فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ابتکارات را باید به نطام مدیریتی کشور برگرداند افزود: دولت سیزدهم دولت انقلابی و مردمی است و با تمام وجود نقش مردم را در  دستیابی به اهداف نظام درک کرده و آنها را در رسیدن به این مهم مشارکت می دهد.

وی اصالت فرهنگی را در گرو تعامل و فهم فرهنگی مسئولان و مردم دانست و تصریح کرد: میرزاکوچک خان روحانی مبارز و الگوی ملی است که برگزاری  کنگره ملی میرزاکوچک نشان از فهم مشترک فرهنگی در این استان است.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: نوجوان امروز نیازمند قهرمان ملی است که باید از دل زیست بوم تاریخی و فرهنگی خود چون میرزاکوچک ها به جامعه ارائه داد.

 امامی با انتقاد از الگوگیری جوانان از شخصیت های غربی و کم کاری منولیان فرهنگی در ارائه قهرمانان ملی به این قشر تصریح کرد: باید نمادها و محصولات فرهنگی خود چون پوشاک و نوشت افزار را با اصالت فرهنگی خود و شخصیت های برجسته ملی و استانی گره بزنیم.

وی با بیان اینکه چرخه صنعت فرهنگی محتاج شخصیت های فرهنگی است اظهار کرد: اگر روایت و داستان زیبایی جعل و بر روی یک شخصیت کارتونی قرار گیرد به خانه ها نفوذ کرده و در جان و روح کودکان رسوخ می یابد و بر شیوه رفتاری آنان تاثیرگذار خواهد بود.

 امامی میرزاکوچک جنگلی را یک قهرمان از مقاومت و ایستادگی و روحانی قهرمان مبارز برشمرد و تصریح کرد: باید این قهرمان را در محصولات ملموس فرهنگی به جوانان خود ارائه دهیم و صنعت فرهنگی را با شخصیت های ملی خود به جای شخصیت های غربی پرفروش کنیم.

 وی با بیان اینکه حفط اصالت ها در کنار تحول مدیریتی وظیفه شورای فرهنگی است بیان کرد: امروز روز تغییر نگاه به فرهنگ کشور است و دبیرخانه فرهنگی باید اولویت ها را به صورت دقیق شناسایی و بر اجرای آن پیگیری و نظارت داشته باشد.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به عفاف و حجاب که ضرورت جامعه امروز است ابراز کرد: این دوره گذار زیست عفیفانه را باید با ارائه پوشاک زیبا، دسترس‌پذیر بودن و مناسب به مردم به‌ویژه بانوان همراه کنیم تا افرادی که حجاب را بر می‌گزینند در زیباپوشی دغدغه ای نداشته باشند.

 امامی کلان مسئله‌ سبک زندگی، نشاط اجتماعی و هویت ملی را یک اصل در شورای فرهنگ عمومی کشور  برشمرد و گفت: این مسائل باید در راس برنامه های شورای فرهنگ عمومی قرار گیرند.

 وی با تاکید بر استفاده از ابزار هنری در برجسته کردن شخصیت ها و الگوهای ملیاذعان کرد: پویانمایی"سلام بر ابراهیم" پیشرفته ترین پویانمایی کشور با محوریت شهید ابراهیم هادی است که نیازمند این نوع پویانمایی ها هستیم.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: نوجوان در این سن نیازمند قهرمانی است که بتواند با او رابطه قلبی برگزار کند. چقدر توانستیم در عرصه صنایع فرهنگی یا خدمات فرهنگی قهرمانانمان را باز تولید  کنیم.

 وی با بیان اینکه میرزاکوچک یک قهرمان است که باید قهرمان نوجوانان شود تاکید کرد: باید از مسیر هنر و صنایع فرهنگی شخصیت های ملی خود را به جامعه معرفی کنیم.

 در پایان این مراسم احکام مدیران کمیته‌های کنگره شهید میرزاکوچک خان اعطا شد.

۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۱۵