اخبار

دومین نشست کمیته علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 1401برگزار شد.

دومین نشست کمیته علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 1401برگزار شد.
ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دومین نشست کمیته علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 1401 در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد با بیان برخی ویژگیهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود : "جامعیت" ، "نگاه به آینده" ،"مخاطب قرار دادن جوانان" ،"تاکید بر مبانی و شعارهای انقلاب اسلامی" ، "یادآوری چشم‌اندازها و افق‌های انقلاب اسلامی" ،"توجه به مطالبات مردم" ،"توجه به ارائه راهکارها" ، و نگاه به جلو و "توجه به دفاع مقتدرانه" از ویژگیهای این بیانیه است که باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری ؛دومین جلسه کمیته علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان دوشنبه (22 فروردین 1401)  به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دبیرخانه شورا تشکیل شد.

رئیس کمیته علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان یکی از موضوعات جلسه  را تبادل نظر و هم اندیشی در خصوص نشست آتی شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد.

ابراهیم شریفی گفت: با توجه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبحث طرح عملیاتی در راستای اجرایی سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی متناسب با زیست بوم چهارمحال و بختیاری  بحث شده در این شورا  از موضوعات مهم جهت طرح در صحن علنی شورای فرهنگ عمومی است و همچنین موضوع  تقویت شورای فرهنگ عمومی  شهرستان ها و بخش ها از سایر موضوعات تبادل نظر شده در این جلسه بود.

وی افزود : بسط و توسعه اخلاق و معنویت ، فرهنگ امیدواری و آینده نگری ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، تولید و اقتصاد مقاومتی ، جهاد تبیین ، سبک زندگی اسلامی ایرانی ، صیانت از فضای مجازی ، فرهنگ جانشین پروری مبتنی بر جوان مومن انقلابی ، فرهنگ عدالت خواهی و مبارزه با فساد ، فرهنگ علم آموزی و پزوهش نافع و گفتمان مقاومت و پایداری ؛ استخراج شده از بیانیه ، از جمله موارد مطروحه جهت طرح در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان است.

شایان ذکر است پایان هر ماه نشست های شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  و با حضور اعضا در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار می شود.

خاطر نشان می شود پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ضرورت انقلاب فرهنگی، براساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳، شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت.

شورای انقلاب فرهنگی وظیفه خطیر ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌ها را بر عهده داشت و پس از آن موضوع رسیدگی به وضعیت فرهنگی جامعه در آن شورا مطرح و بر اساس نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ریاست وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر توجه به فرهنگ عمومی مردم، پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگ عمومی مطرح شد و سرانجام در سال ۱۳۶۴، به منظور تعیین اهداف، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور، شورای فرهنگ عمومی با وظایف مشخص شکل گرفت و به صورت رسمی از سال ۱۳۶۵ آغاز به کار کرد.

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۴۱