اخبار

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و بومی‌سازی آن در استان از مقوله‌های ثابت شورای فرهنگ عمومی استان در سال آینده باشد.

دهمین نشست شوری فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری درسال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برگزار شد.

دهمین نشست شوری فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری درسال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برگزار شد.
ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در روز چهارشنبه (25 اسفندماه 1400) در دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان به تشریح مصوبات و اقدامات صورت گرفته در سال 1400 پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ،ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در روز چهارشنبه (25 اسفندماه 1400) در دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان پس از بیان اخبار فرهنگی در ماه اسفند به تشریح مصوبات و اقدامات صورت گرفته در سال 1400 پرداخت.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونامشامگاه چهارشنبه در دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری، اظهار داشت: تمامی نخبگان، دغدغه‌مندان و متولیان مسائل فرهنگی و سیاسی درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی معتقدند که این مجموعه بزرگ و سرمایه غنی نیازمند توجه جدی است.

وی شناختن تمامی زوایا و ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب را ضروری دانست و افزود: باید مصوبه‌های سالانه شورای فرهنگ عمومی در استان و میزان عملیاتی شدن آن‌ها مطرح و بررسی شود.

امام جمعه شهرکرد بر ارائه راهکار برای عملیاتی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد و یادآور شد: کارگروه‌های زیرمجموعه این شورا باید قوی‌تر و عمیق‌تر وارد عمل شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نگاه‌ها به مسایل مختلف فرهنگی به‌صورت عمیق،نافذ و کارساز شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: انتظار بیشتری از تلاش  اعضای شورای فرهنگ عمومی استان دارم و به‌همین منظور باید در آینده اعضا و کارگروه ها بیشتر وارد میدان شوند.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جهاد تبیین گفت: باید بومی‌سازی جهاد تبیین در استان مورد توجه مسئولان و گروه‌های مختلف باشد.

نکونام به لزوم اجرای دقیق مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی اشاره و تاکید کرد: در دولت سیزدهم و شرایط جدید، انتظارات بیشتری از این شورا وجود دارد.

در ادامه این نشست استاندار و نایب‌رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش‌های فراوان دشمن و طراحی محورهایی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی گفت: دشمن اقدامات متعددی برای ناامیدکردن مردم به‌ویژه جوانان از طریق جنگ ادراکی را به اجرا درآورده است.

غلامعلی حیدری در دهمین و آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: تلاش برای تغییر سطح زندگی مردم و معرفی و توجه به عرفان‌های کاذب و نوظهوری که جوانان را هدف قرار میدهد از دیگر اقدامات دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.

وی افزود: فعالیت‌های جدی بر روی مساله حجاب و حیا از طریق رسانه‌های گروهی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی در دستور کار دشمنان جمهوری اسلامی قرار دارد.

حیدری تصریح کرد: نباید براحتی از جهاد تبیین بگذریم و این مسئله به‌ عنوان فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به‌صورت جدی مورد توجه همگان قرار گیرد.

شایان ذکر است ،  در این نشست اعضا و تعدادی از فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری درخصوص برنامه‌ریزی برای برنامه‌های فرهنگی، جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در استان پیشنهادهایی ارائه کردند.
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ۰۸:۴۹