اخبار

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فصل الخطاب رویکرد فرهنگی ماست

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فصل الخطاب رویکرد فرهنگی ماست
دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور گفت: در سال آینده با نقشه ای که در مدل بودجه ریزی دیدیم مصوبات مالی شورای فرهگ عمومی ضمانت اجرایی پیدا کند.
سید مجید امامی صبح امروز (۱۷ اسفند ماه) در آیین رونمایی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هرمزگان، اظهار کرد: در ۱۲ سال گذشته شوراهای فرهنگ عمومی به دلیل ضعف عمومی نتوانسته انتظارات را برآورده کند و اگر اراده ملی و همت مدیران کل فرهنگ و ارشاد نباشد، این امر محقق نمی شود.
وی فزود: با چتر نماینده ولی فقیه در هرمزگان می توانیم با برنامه ریزی اقدامات مشترک انجام دهیم. معنا ندارد به اسم فعالیت های قرآنی، امر به معروف و طرح محلات و ... شوراهای مختلفی تشکیل دهیم و مقر فرهنگی استان ها مشخص نباشد. من کفش آهنی پوشیدم و به همه استان ها می روم تا دبیرخانه را تقویت کنیم. برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فصل الخطاب رویکرد فرهنگی ماست.
دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور ادامه داد: آنچه در  این قرارگاه انجام می شود فراتر از برنامه های فرهنگی است. باید به ظرفیت ها و زیست بوم و سابقه تاریخی به خصوص در حوزه مقاومت در برابر استکبار توجه کنیم. روابط میان فرهنگی این استان و اینکه چهارراه ورودی فرهنگ از سوی شبه قاره و کشورهای عربی به سمت ماست باید مورد توجه قرار گیرد.
امامی اضافه کرد: دبیرخانه شورا کار هم افزایی را به عهده دارد و ما سعی کردیم با بودجه های آسیب های اجتماعی نقش دبیرهای استانی را ارتقا دهیم. در سال آینده با نقشه ای که در مدل بودجه ریزی دیدیم مصوبات مالی شورای فرهگ عمومی ضمانت اجرایی پیدا کند.
وی بیان کرد: یکی از بزرگترین اتفاقات فرهنگی بین المللی جام جهانی قطر است که خوشبختانه در سطح دولت در حال پیگیری برای بهره گیری از این فرصت بزرگ فرهنگی است. حضور بهینه ما، مدیریت جشن ها و ... در حال پیگیری است و پیشنهاد میکنم در  کارگروه فرهنگی و اجتماعی شورای فرهنگ عمومی، دبیر شورای هرمزگان حضور داشته باشد تا در راستای ورود گردشگران برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد.
دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور عنوان کرد: امیدوارم یک شورای فرهنگ عمومی  اثرگذار در استان هرمزگان را در سال ۱۴۰۱ شاهد باشیم.
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۹:۴۹