اخبار

برگزاری یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم

برگزاری یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم
یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه شهرستان رباط کریم و امام جمعه نصیرشهر و سایر اعضاء، دوم اسفندماه در سالن جلسات شهرداری نصیرشهر برگزار شد.

 امام جمعه رباط کریم با اشاره به دستور جلسه و موضوع تحکیم بنیان خانواده، گرمی کانون خانواده را از دغدغه های جامعه امروزی برشمرد و افزود: دنیای امروزی با همه پیشرفت ها در موضوع خانواده مانده است و از سردی روابط در زندگی انسانها  نتوانسته رهایی پیدا کند.

حجت الاسلام ترابی افزود: امروزه خانواده ها جایگاه اصلی خود را از دست داده و زن و مرد به صورت قراردادی زیر یک سقف زندگی می کنند بدون هرگونه صفا، صمیمیت، عشق و عاطفه.

امام جمعه رباط کریم در ادامه افزود: تمامی حقوق و وظایفی که اسلام و آموزه های دینی برای خانواده عنوان نموده اند تبیین دقیق حدود و مرزها در خانواده است و با اشاره به سوره نساء زن و مرد را یک روح در کالبد دو پیکر معرفی و افزود: اگر زندگی مشترک با توصیه ها و آموزه های قرآن و اسلام همراه باشد زندگی از استحکام برخوردار و بنیان آن محکم و کانون خانواده گرم می شود.

وی در پایان سخنانش به عوامل پایداری و استحکام خانواده ها از دیدگاه قران و اسلام که شامل عفت و پاکدامنی، روحیه گذشت، قدرشناسی، مودت و محبت و...  اشاره نمود.

در ادامه حجت السلام خدائی امام جمعه نصیر شهر نیز ضمن خیرمقدم به اعمال ماه رجب از جمله ذکر استغفرالله، خواندن سوره توحید، گرفتن روزه مستحبی و ذکر لااله الاالله و آثار و برکاتی که این اعمال در زندگی فردی و اجتماعی دارد اشاره و در خصوص تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی به فرهنگ مطالبه گری اشاره و افزود: امروزه مسئولین باید در خصوص شنیدن مسایل و مشکلات افراد جامعه و تلاش برای برطرف سازی آن همت گمارند.

دکتر احمدی فرماندار و نایب رئیس جلسه ضمن خیرمقدم و در جمع بندی جلسه به تشریح طرح آمایش فرهنگی و اجتماعی شهرستان پرداخت و افزود: در این طرح که به زودی توسط شهرداری ها در شهرستان اجرا خواهد شد در خصوص شاخصه هایی همچون؛ رضایت افراد در حوزه های فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و همچنین مولفه های فضای مجازی، اعتراضات جمعی، عملکرد مسوولین، مقوله تاب آوری اجتماعی، تعلق به زندگی، امید به آینده و.... در شهرستان تحقیقات میدانی صورت می پذیرد و پس از جمع آوری ارقام و اطلاعات نسبت به برطرف سازی مسایل و مشکلات  راهکارهای عملیاتی و میدانی صورت می پذیرد.

فرماندار رباط کریم در ادامه و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود عملکرد دستگاههای اجرایی از راه اندازی دو دفتر تسهیلگری در رباط کریم برای اولین بار در استان تهران خبر داد که وظایف این دفاتر نقش میانجی گری مسئولین شهرستان با مردم برای احصای مسایل و مشکلات و برطرف سازی آن  می باشد.

در ادامه سایر اعضاء به طرح نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص دستور جلسه پرداختند.

شهرستان رباط کریم از شهرستانهای توابع استان تهران می باشد.

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۰۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |