اخبار

برگزاری پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری کارگروه های تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان

برگزاری پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری کارگروه های تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان
پنجمین جلسه کارگروه های شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با حضور اعضاء به ریاست مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برگزار شد
حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پنجمین جلسه رؤسای و نمایندگان کارگروه های شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان  که پیش ازظهر شنبه30بهمن1400در اداره کل برگزارشد، با یادآوری این نکته ماه رجب ماه راز ونیاز به درگاه خداوند است اظهار امیدواری نمود تشکیل واستمراربرگزاری این جلسات سبب تقویت و تأثیرگذاری در بخش فرهنگ استان باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با اشاره به ضرورت تشکیل این جلسه گفت: یکی از دلایل تشکیل این جلسه، ایجاد یک مجموعه منسجم و متمرکز برای تأثیرگذاری با هدف رسیدن به وحدت رویه در این حوزه بوده و برهمین اساس  از صاحبان فکر و ایده در این جلسه دعوت شده تا از نظرات و ظرفیت های آنان استفاده شود.
حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی استان پیشنهادات این جلسه پس از تصویب به عنوان دستور کار جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان های استان هم اعلام خواهدشد،به ارائه گزارش مبسوطی با موضوع" ارزش ها ونگرش ها "به عنوان دستور این جلسه پرداخت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه افزود: براساس پیشنهاد اعضا وضرورت واهمیت مباحث مطروحه مِن بعد جلسات رؤسای کار گروه ها هر ماه تشکیل و در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص موضوعاتی بسیار مهمی شامل: جهادتبین، بیانیه گام دوم و همچنین محقق شدن عملی شعار سال1400مطرح خواهدشد.

حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد :یکی از نیازها اساسی حوزه فرهنگ وهنر نقشه راهی است که باید پیش رو باشد وما براساس آن حوزه فرهنگ وهنر را هم مدیریت نموده و ریل گذاری نموده وشهرستان ها را براساس آن فعال کنیم واین فعال شدن درراستای عدالت فرهنگی وسرانه فرهنگی می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود:از سوی دیگر طی سال های گذشته علی رغم تمام تلاش ها وبرنامه های صورت گرفته در برخی ازشهرستان ها زیرساخت های لازم،برای فعالیت های فرهنگی هنری ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه باید به سمت اقدامات زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر گام برداریم، ادامه داد: طی ۴3 سال گذشته در حوزه فرهنگ و هنر اقدامات فراوانی صورت گرفته اما برنامه ریزی دقیقی در این راستا نبوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهارداشت: لازم است تا با چشم انداز و نقشه راه حرکت کنیم، در همین راستا سند توسعه استان تدوین و وضع موجود و نقشه راه برای پنج سال آینده فرهنگ و هنر اسنان تدوین شد.
حجت الاسلام معتمدی خاطرنشان کرد: اکنون برای توسعه هر شهرستان برنامه داریم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها به کمک اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان شهرستان این اقدام را دنبال خواهندکرد.
وی افزود: دراین کتاب برنامه ها واقداماتی که لازم است برای پنج سال آینده استان صورت بگیرد مشخص وپیش بینی شده است، از این رو وضع موجودفعلی و وضع مطلوب را احصا کردیم که با برش شهرستان و شهر به شهر برای اولین بار بعد از انقلاب در ‌کشور انجام ‌شده است.

حجت الاسلام معتمدی گفت:البته دراین خصوص لازم است منابع انسانی و شرایط برای ایجاد زیرساختهای فرهنگی و هنری با یکدیگر هماهنگ باشند تا اثرگذاری فرهنگی رخ دهد.

در ادامه جلسه هر کدام از نمایندگان رؤسای کارگروه های شامل کارگروه توسعه امور قرآنی با مسئولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگروه تبلیغ دین و مساجد با مسئولیت اداره‌کل تبلیغات اسلامی، کارگروه مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی با مسئولیت اداره‌کل اطلاعات، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی به ریاست فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج)، کارگروه رسانه و فضای مجازی به ریاست مدیرکل صداوسیمای استان، کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و محیط‌زیست با مسئولیت اداره‌کل میراث فرهنگی، کارگروه غنی‌سازی اوقات فراغت، تربیت، تندرستی و تفریح سالم با مسئولیت اداره‌کل ورزش و جوانان، کارگروه فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه اجتماعی، سلامت و خانواده به ریاست مدیرکل امور اجتماعی استانداری و سه نفر از استادان مدعو ، به بیان دیدگاه‌‎ها و نقطه نظرات خود پیرامون دستور جلسه پرداختند.
خاطر نشان می‌شود، پنجمین جلسه رؤسای کارگروه های شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با حضور اعضاپیش ازظهرشنبه30 بهمن 1400در اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان  برگزار شد.

۸ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۱۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |