اخبار

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان
شورای فرهنگ عمومی استان سمنان روز چهارشنبه به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و با حضور استاندار و نیز دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در استانداری سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، سید مجید امامی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان افزود: زیست‌بوم گرایی و بازتولید هویتی از اولویت‌های این شورا در دوره کنونی است و به همین دلیل حمایت از صنایع فرهنگی در معرض توجه قرار دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اگر به جای صرف هزینه برای رفع آسیب‌های اجتماعی، برای تقویت ظرفیت‌های خانواده، ادیبان و مبلغان فرهنگی هزینه شود، از رشد و بروز آسیب‌های اجتماعی به صورت ریشه‌ای پیشگیری می‌شود و نتیجه بهتری دربر دارد.

امامی بیان کرد: طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی تاییدشده تمام استان‌ها تنها به ۱۰ میلیارد ریال رسید و مقدار زیادی از اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح‌های خلاقانه فرهنگی کشور باقی مانده است که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی ابراز داشت: نوآوران و ایده‌پردازان با ارائه ایده‌های بازپروری شده به شورای فرهنگ عمومی استانها، دبیر این شورا را در زمینه انجام وظایف خود یاری کنند که همیشه طرح جدید و خلاقانه‌ای برای اجرا داشته باشد.

امامی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور در حوزه جهاد تبیین کم‌کاری کرد و همین باعث شد جشنواره فیلم فجر، به عنوان یک جشنواره ارزشی دچار حاشیه شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: سه فیلم، شامل فیلم‌های «بدون قرار قبلی» و «موقعیت مهدی» با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهلمین جشنواره فیلم فجر رسید و آثار آبرومندی بود.

وی افزود: یکی از نویسندگان در نشست خبری جشنواره فیلم فجر حرف ناشایستی زد و با واکنش‌های شدید مواجه شد؛ البته حساسیت بالای جامعه به این مسائل قابل تمجید است اما تبدیل شدن این اتفاق به حاشیه و در ادامه آن، سوءاستفاده از آن کار درستی نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اعتراض به سخن نادرست دیگران نیازمند سواد کافی و اخلاق است تا بهانه به دست رسانه های معاند داده نشود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست که سایر اعضای این شورا نیز حضور داشتند به تبیین عملکرد و اقدامات مهم شورای فرهنگ عمومی این استان پرداخت و گفت: شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستانهای تابعه در سالجاری در مجموع بیش از 30 جلسه برگزارکرده اند.

فرشید فلاح با اشاره به تدوین و تصویب راهبردهای شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: راهبردهای 18 گانه این شورا در حال حاضر محور برنامه های شورا است و برای بیشتر راهبردها مسوول و دبیرخانه ای تعیین شده و در حال پیگیری و اقدامات لازم برای اجریی کردن راهبردها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرودی در شاهرود و مشهد مقدس را از جمله اقدامات شورای فرهنگ عمومی بیان کرد و افزود: برنامه های دیگری از جمله برگزاری همایش نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نیز در دستور کار  قرار دارد.

مصطفی مرادی سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت آسیب های اجتماعی استان سمنان ارائه کرد و برنامه های مد نظر برای پیگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی را بیان کرد.

 

۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۹:۰۷