اخبار

دویست و چهل و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان برگزار شد

دویست و چهل و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان برگزار شد
در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان عنوان شد / مطالبه گری می تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات شود

در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که در تاریخ  30 بهمن ماه برگزار شد، طرح مطالبه گری ( خیر خواهی ) از سوی رئیس کارگروه فرهنگی دینی شورا مطرح شد .

 حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در سخنانی تصریح کرد :  مردم انتظار دارند در نشست فرهنگ عمومی هماهنگی و وحدت رویه ای را در راستای جریان فرهنگی در کرمان ایجاد کنیم تا مجموعه های فرهنگی بتوانند به بهترین شکل ممکن جریان سازی کرده و جریان فرهنگی را در این استان به درستی مدیریت کنند.

وی افزود :  شورای فرهنگ عمومی در نگاه جدید و در دولت جدید می تواند بخش قابل توجهی از دغدغه هایی که به آن اشاره می شد را به مرحله اجرایی وارد کند و این فرصت مغتنمی است که مجموعه ها، گروه ها و کمیته های ذیل شورا پیشنهادات و مصوبات عملیاتی خود را مطرح کنند.

دکتر علی زینی وند  استاندار کرمان نیز  با اشاره به موضوع مطالبه گری ،افزود : اجرای طرح مطالبه گری براساس نگاه جامعه و در ساختار مناسب، موجب تقویت فرهنگ مطالبه گری و عمومیت دادن به کل جامعه می شود ، در این راستا هر فرد به حقوق و وظایف خود آشنا شده و آنها را به شکلی ساختارمند دنبال می کند.

استاندار کرمان با تاکید بر این که مطالبه گری می تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات موجود از جمله حاشیه نشینی شود، تصریح کرد: در حوزه مطالبه گری نباید یک نفر هدف تمام مطالبات قرار گیرد ، تمامی مدیران باید در چارچوب وظایف و مسئولیت های خود پاسخگو باشند.

محمدرضا علیزاده ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به این که طرح مطالبه گری – خیرخواهی - توسط کارگروه فرهنگ دینی ارائه شده ، گفت: این طرح در دو مرحله در شورای سیاست گذاری شورای فرهنگ عمومی مطرح و مقرر شد با اصلاحاتی در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد.

محمدرضا علیزاده افزود: یکی از آسیب های فرهنگی کرمان بی تفاوتی مردم در خصوص موضوعات مخنلف  است و ضرورت دارد که فرهنگ مطالبه گری در این استان توسعه یابد.

رحمان جلالی ، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: طرح ضرورت توسعه مطالبه گری به خوبی تشخیص داده شده است زیرا عموما مردم کرمان به عنوان مردمی که چندان مطالبه گر نیستند، شناخته می شوند.

وی افزود: باید به دنبال توسعه فرهنگ مطالبه گری باشیم و این کار باید در قالب یک پروژه هدفمند دنبال شود.

۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۵۵