اخبار

نشست فعالان حوزه مد و لباس کرمان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد

نشست فعالان حوزه مد و لباس کرمان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد
با حضور جمعی از فعالان مد و لباس ؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسوول کارگروه مد و لباس و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛نشست فعالان حوزه مد و لباس کرمان برگزار شد .

مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسوول کارگروه مد و لباس در نشست فعالان حوزه مد و لباس در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت : دسترسی به لباس عفیفانه به همان اندازه مشکل است که دسترسی به لباس ارزان.

وی با تاکید بر اهمیت لباس زیبا، عفیفانه، سالم و ارزان تأکید گفت : اگر درباره لباس خوب و آراستگی و وقار صحبت می کنیم مساله آرامش خانواده است که باید تولیدات هنری و رسانه ای به کفایتی برسد که تا صحبت حجاب می شود انبوهی از ناکارآمدی های حاصل از اجباری بودن به ذهن نرسد.

امامی  تصریح کرد: لباس اقوام، کسب و کار حوزه لباس، تکریم و ترغیب و آموزش و ارتقا سطح هنرمندان لباس و... شاخص های میانی است که اگر منجر به زیست عفیفانه و وقار در جامعه نشود ما را به هدف نرسانده است.

  دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یکی از راهبردهای کارگروه را درمان هوشمند و اثربخش در موارد فوق ناهنجار دانست و با تأکید بر اینکه باید فضا را برای کسانی که طرح جدید در زمینه مد و لباس دارند فراهم کنیم؛ اظهار کرد: خانه های مد را حمایت می کنیم.

  امامی تصریح کرد : لباس اقوام را جدی بگیرید زیرا اگر زیست بوم مناطق مختلف یک استان سر دست گرفته شود باعث افتخار آن منطقه هم می شود.

 در این جلسه که با حضور جمعی از فعالان حوزه مد و لباس استان برگزار شد ،محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  نیز در سخنانی گفت : در سال های اخیر، هر سال یک رویداد استانی در زمینه مد و لباس برگزار کرده ایم .

وی افزود : هم اکنون پنج مؤسسه و یک خانه مد و لباس در استان  در حال فعالیت هستند  که چهار موسسه در شهر کرمان و یک مؤسسه در شهرستان سیرجان قرار دارد .

 

در این جلسه تعدادی از فعالان حوزه مد ولباس استان نیز به بیان دیدگاه ،نظرات و مشکلات این حوزه پرداختند .
۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱