اخبار

هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برگزار شد.

هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برگزار شد.
ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی در هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهای زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که نقش مهمی در تقویت ارزش‌های اسلامی و پسندیده دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری ، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شامگاه چهارشنبه 29 دی 1400 با بیان اخبار فرهنگی استان و تبریک در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و اعلام برنامه ها ی هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با قرائت دستور کار جلسه هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان را آغاز کرد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بینش و آگاهی را لازم و ضروری دانست و گفت: شناسایی خطرها و تهدیدهای جامعه در دستور کار قرار گیرد و تقویت الگویابی از مفاخر و مشاهیر مذهبی در جامعه مورد تاکید است

حجت‌الاسلام و المسلین محمدعلی نکونام در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شورا باید فعال‌تر شود، تصریح کرد: در این راستا تقویت الگویابی از مفاخر و مشاهیر مذهبی جامعه مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جوانان در معرض آسیب فعالیت فرقه ها هستند، گفت: مبانی دینی و اعتقادی در جامعه باید تقویت شود

حجت الاسلام محمدعلی نکونام در ادامه با بیان اینکه فعالیت اعضای شورای فرهنگ عمومی در مسائل شهری و فرهنگ باید افزایش یابد، اظهار کرد: شعائر دینی باید در حوزه‌های مختلف شهری قابل مشاهده باشد.

وی با اشاره به اینکه در نامگذاری خیابان‌ها باید از ارزش‌های دینی استفاده شود، عنوان کرد: اقشار مختلف به ویژه جوانان در معرض آسیب فرقه‌ها و ادیان مختلف قرار دارند که این مهم به دلیل نبود اطلاعات کافی در خصوص معارف دینی و اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شبهات مختلفی درخصوص معارف دینی در فضای مجازی منتشر می‌شود، تصریح کرد: این شبهات باید شناسایی، بررسی و پاسخ مناسب برای آنها ارائه شود.همچنین حساسیت لازم در خصوص فرقه‌ها و ادیان مختلف در بخش‌های مختلف جامعه همچون خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به ضرورت تقویت مبانی اعتقادی و دینی در جامعه، گفت: علم و آگاهی جامعه نسبت به فرقه‌ها و تهدیدات و خطرات آن‌ها باید افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جوانان به‌دنبال هویت و متمایل به معنویات در جامعه هستند.

جعفر مردانی تصریح کرد: بر همین اساس باید بر مساله تقویت الگویابی کار شود و شناسایی مفاخر ملی و مذهبی و برگزاری کنگره‌های مذهبی با معرفی قومیت‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

احمد راستینه هفشجانی نیز یکی از وظایف تمامی شهرداری‌ها و شوراها را در حوزه فرهنگ‌سازی اعلام و تاکید کرد: برای فرهنگ‌سازی موفق مبتنی بر محله‌های موفق برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: شوراهای اسلامی با ترکیب شورایارها الگوهای موفق هر محله را پس از شناسایی و معرفی به جوانان مورد تقدیر و تکریم قرار دهند

راستینه جوانان را نیازمند الگوهایی برای ارتباط اعلام و تصریح کرد:  شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید احمدی روشن الگوهای برتر برای جوانان به‌شمار می‌روند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جوانان در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: قهرمانان ورزشی، نخبگان دانشگاهی و صنعتی الگوهای موفقی برای باورپذیری نسل جوان هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس یازدهم در حوزه فرهنگ‌سازی برنامه های ویژه ای در دستور کار دارد که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین تجلیل از قهرمانان ملی و مفاخر در حوزه‌های ورزشی، علمی و فرهنگی از این طرح‌ها است.
وی با اشاره به لزوم تبیین نظام‌نامه جامع از سبک زندگی ایرانی اسلامی افزود: حرکت در این مسیر باعث می‌شود دریچه‌ها و روزنه‌هایی برای نفوذ فرق و عرفان‌های نوظهور فراهم نشود.
۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴
https://chb.farhang.gov.ir/fa/news/619150/%d9%87%d8%b4%d8%aa%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d8%ae%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%be%d8%b4%d8%aa%db%8c%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b9-%d8%b2%d8%af%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d |