اخبار

شورای فرهنگ عمومی ویترین فعالیت های فرهنگی استان است .

شورای فرهنگ عمومی ویترین فعالیت های فرهنگی استان است .
استاندار قزوین گفت: شورای فرهنگ عمومی مانند ویترین فرهنگی جامعه است و بایستی مطالبات و نیازهای عمومی و اخلاق مداری در مصوبات آن دیده شود.
محمد مهدی اعلایی نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 116 شورای فرهنگ عمومی اظهارداشت: شورای فرهنگی عمومی در واقع ویترین فرهنگی جامعه است که بایستی مباحث و تصمیمات آن برخواسته از مطالبات عمومی مطرح شده و پیگیری شود.
وی اضافه کرد: فرهنگ هرگز با فرمان ما مدیران مسیر خود را طی نمی کند بلکه این مردم هستند که مسیر آن را تعیین می کنند ؛ اما متولیان فرهنگی لازم است با اتخاذ تصمیمات درست و اصولی به تحقق اهداف تعیین شده کمک کنند.
استاندار قزوین یادآورشد: رعایت اخلاق از سوی مدیران در عمل باید به گونه ای باشد که مردم ببینند و قانع شوند که مدیران آنها پایبند رفتارهای اخلاقی هستند تا امیدوار شوند.
وی اضافه کرد: سیاست گذاری منطقه ای در حوزه فضای مجازی هیچ معنایی ندارد  ؛ لذا ما بایستی ظرفیت و مزیت های محلی را شناسایی کرده و آماده نقش آفرینی در استان و محیط های خود باشیم.

استاندار قزوین یادآورشد: برای نتیجه بخش بودن جلسات شورای فرهنگ عمومی به هم گرایی در سیاست گذاری و تصمیم گیری ها نیازمندیم و بایستی ضمن ساماندهی هزینه کردهای این عرصه به اثرگذاری بیشتر فکر کنیم.

وی اظهارداشت: هزینه های فرهنگی بایستی در جای مناسب خود صورت گیرد و با چینش های جدید مدیریتی در استان امیدواریم شاهد تحول در امور فرهنگی باشیم.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین بیان کرد: هنوز تناقض هایی در سیاست گذاری دیده می شود که بایستی ضمن ساماندهی آنها در تقسیم منابع و استراتژی و سیاست گذاری ها بهتر عمل کنیم.

استاندار قزوین اظهارداشت: دست اندرکاران امور فرهنگی دولتی باید نقش تصدی گری خود را کاهش دهند ؛ زیرا در این صورت از رسیدن به آرمانهای فرهنگی دور می شویم لذا گفتمان سازی ها در شورا بایستی مبتنی بر خواست و نیاز عمومی باشد تا مورد اقبال مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شاه کلید موفقیت در کارها فقط اخلاق مداری است و اگر همه کارها بویژه در امور فرهنگی توام با رفتار اخلاقی باشد به مقبولیت کارها و اعتماد سازی هم کمک می کند.
۲۹ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۰۶