اخبار

جلسه ۷۶۶ شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد / افتتاح نمایشگاه «الگونما» در مجموعه فرهنگی سرچشمه

جلسه ۷۶۶ شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد / افتتاح نمایشگاه «الگونما» در مجموعه فرهنگی سرچشمه
جلسه ۷۶۶ شورای فرهنگ عمومی کشور با دو دستور کار در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه (هفت تیر) برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفت‌صد و شصت و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه(28دی‌ماه) با دو پیش دستور «اعلام نتیجه رای‌گیری درباره انتخاب دونفر صاحب‌نظر در حوزه تبلیغات و ارتباطات» و «معرفی و انتخاب دو نفر از صاحبنظران مسائل فرهنگ و تاریخ اسلام» برای این شورا و دو دستور «گزارش آخرین وضعیت افکار عمومی درباره مسائل کشور» و «بحث و بررسی درباره بازپردازی فرهنگی، سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران»، به دلیل برپایی نمایشگاه «الگونما» در مجموعه فرهنگی سرچشمه، در این محل برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نتیجه‌ رای‌گیری درباره انتخاب دونفر صاحب‌نظر در حوزه تبلیغات و ارتباطات به انتخاب شورای فرهنگ عمومی کشور در کارگروه تبلیغات محیطی را اعلام کرد و در نهایت آقایان محمدصادق نصراللهی و مجید سلیمانی ساسانی انتخاب و عضو کارگروه ضوابط تبلیغات محیطی شدند.

 در ادامه این جلسه پیش دستور دوم یعنی معرفی و انتخاب دو نفر از صاحبنظران مسائل فرهنگ و تاریخ اسلام به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب شورای فرهنگ عمومی برای حضور در «شورای سیاست‌گذاری و‌ نظارت بر انتخاب، ساخت و‌ نصب مجسمه و یادمان» انجام و مقرر شد پیشنهادها به دبیرخانه معرفی و رای‌گیری نهایی در جلسه بعدی انجام شود.

در بخش دیگر این جلسه سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یادمان‌ها در سطح شهر حائز اهمیت است، گفت: یادمان‌ها در ضمیر ناخودآگاه ما تاثیر می‌گذارد، تجربه‌های روزمره در شنیده‌ها و‌ دیده‌ها تاثیر دارد و از این رو‌ باید شوراهای اقماری احیا شود.

وی افزود: ما در‌خصوص ساخت و‌ نصب مجسمه و یادمان خوب عمل نکردیم، برای نمونه می‌توان به نمادهای انقلاب اسلامی اشاره کرد، میدان انقلاب نماد انقلاب اسلامی است ولی اتفاق خاصی در این راستا شاهد نیستیم.

در بخش دیگری از این ‌جلسه مهدی رفیعی بهابادی نماینده ایسپا، گزارشی از آخرین وضعیت افکار عمومی درباره مسائل روز کشور ارائه کرد.

در ادامه این جلسه سیدامیر آقایی نماینده بنیاد سپهر انقلاب اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی درباره بازپردازی فرهنگی، سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران توضیحاتی را ارائه کرد و سپس بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در همین راستا قرائت و‌ اعضا نظرات خود را در‌ این‌ خصوص بیان‌ کردند.

 گفتنی است، پس از پایان این‌ جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور از نمایشگاه الگونما «نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران» بازدید کردند.

۲۹ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹