اخبار

امام جمعه ایلام: اقامه نمازهای جماعت پس از شیوع کرونا باید از سرگرفته شود

امام جمعه ایلام: اقامه نمازهای جماعت پس از شیوع کرونا باید از سرگرفته شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اقامه نمازهای جماعت در مساجد باید با توجه به کاهش شیوع کرونا همچون گذشته با شکوه و حضور حداکثری نمازگزاران برپا شود.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: محور همه فعالیت های مذهبی و دینی مساجد هستند و نماز نیز بعنوان یک دغدغه جدی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برای توسعه فضاسازی عمومی در راستای تبیین ارزش های دینی باید همه دستگاه های اجرایی و سازمان ها تمامی تلاش خود را بکار گیرند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: همه باید در بحث ترویج دین و نماز در این حوزه بیشترین سرمایه گذاری را داشته باشیم.

کریمی تبار ادامه داد: شیوع کرونا موجب شد مدت زیادی مساجد تعطیل و یا نیمه تعطیل باشند و در شرایط جدید که مساجد گشایش یافته باید به سمت اقامه نماز جماعت در  مساجد حرکت کنیم.

امام جمعه ایلام یادآور شد: درب مساجد برای اقامه نماز باید باز باشد و اذان در سه وعده از مناره های مساجد با صدایی متوسط پخش شود.

 ارتباط با خدا رفع کننده بسیاری از مشکلات جامعه است 

امام جمعه ایلام گفت: اگر چنانچه ارتباط ما با خدا مستحکم و مستمر باشد ، بسیاری از مشکلات در جامعه رفع خواهد شد، چرا که نماز یکی از مهم ترین عوامل و راهکارهای موثر مقابله با آسیب های اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: اولین رابطه انسان با خدا نماز است، نماز بازدارنده انسان از تمامی منکرات است و ترویج فرهنگ نماز و ارتباط با خداوند متعال، موجب کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر ساماندهی ائمه جماعت در سطح ادارات و مساجد، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که نماز جماعت سه وعده در مساجد اقامه شود.

امام جمعه ایلام از رسانه های استان خواست در ترویج فرهنگ ارزشی و دینی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: روحانیون، طلاب، اصحاب رسانه و فضای مجازی بسترهای های لازم را برای محوری کردن مساجد در زندگی اجتماعی مردم فراهم کنند و برای اجرای برنامه ها دستگاه ها اجرایی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: شهرداری نیز در بحث فضاسازی شهری و نصب پلاکارد و بنر خوب عمل می کند چرا که اقدامات درخصوص تبیین و نهادینه کردن امور فرهنگی رضایت بخش نیست که در این راستا لازم است که شهرداری وارد عمل شود.

۲۸ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۰۷
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام |