اخبار

استاندار ایلام: دستگاه ها تخصیص یک درصد بودجه به امور فرهنگی را اجرا کنند

استاندار ایلام: دستگاه ها تخصیص یک درصد بودجه به امور فرهنگی را اجرا کنند
استاندار ایلام ، فرهنگ را زیرساخت توسعه و مبنای تحول در جامعه عنوان کرد و گفت: مدیران دستگاه ها یک درصد از اعتبارات مجموعه خود بر اساس قوانین و مقررات به امورات فرهنگی اختصاص دهند.


حسن بهرام نیا روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار داشت: فرهنگ تفکر غالب و احساس مشترک اعضای جامعه بوده که برگرفته از اعتقادات، ارزش‌ها، هنجارها و باورهایی است که طی مدت زمان در ذهن و جان مردم رسوخ کرده است.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات لازم در حوزه فرهنگ و بهره گیری از ظرفیت های مادی و معنوی این شورا بسیار راهگشا و رفع کننده مشکلات و مسایل استان است ، افزود: شورای فرهنگ عمومی یکی از زیرساخت های اساسی تحول در جامعه و پایه اصلی توسعه استان است که اجرایی کردن مصوبات این حوزه بسیار حائز اهمیت و حیاتی است.

استاندار ایلام بر همدلی و همگرایی برای پیشبرد امور در راستای تحقق برنامه ها تاکید کرد و خواستار توجه به مسایل فرهنگی و ضرورت های ایجاد نشاط در جامعه شد.

بهرام نیا ادامه داد: نشاط اجتماعی رابطه مستقیمی با سلامت روان افراد دارد و آثاری نظیر حس تعلق و همبستگی، مسوولیت پذیری، وفاق اجتماعی، ارتقاء شاخص های سلامت روانی و اجتماعی، افزایش رضایت از زندگی یا رضایت شغلی، پویایی اجتماعی را به دنبال دارد.

بهرام نیا با بیان اینکه فرهنگ پایه و عامل به ارزش ها و فرائض دینی دانست و گفت: زیرساخت همه تحولات و توسعه استان، فرهنگ، برگزاری شورای فرهنگ عمومی و مصوبات این شورا است که این مصوبات باید در چهارچوب ضوابط و قواعد اجرایی شوند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه تحقق و اجرای این برنامه به طور قطع نیاز به بودجه و اعتبارات مورد نیاز دارد، یادآور شد: آنچه در قالب بودجه استان و تخصیص درصدی از اعتبارات ادارات و دستگاه های اجرایی  برای امور فرهنگ عمومی نیاز باشد تخصیص خواهد یافت.

۲۸ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۰۱
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام |