اخبار

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد برگزار شد.

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد برگزار شد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد در نشست این شورا گفت: برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های شورای فرهنگ عمومی مربوط به جامعه و گروه‌های مختلف جامعه است و مختص یک قشر خاص نیست و باید فراگیر باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ،سید حسین نژادحسینی دبیر شورا و معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست با  قرائت  دستور جلسه گفت:باید نیازهای امروز نسل جوان جامعه اسلامی از سوی مسئولان برای تصمیم گیری و اجرای برنامه های درست و تأثیرگذار شناسایی شود و  پشت اجرای کوچکترین برنامه در سطح جامعه به ویژه برای یک قشر خاص، تفکر، اندیشه و نگاه کارشناسانه وجود داشته باشد تا بتوانیم این نسل را در برابر هجمه ها بیمه کنیم.

نژادحسینی  ترویج فرهنگ نماز در سطح جامعه را به فرموده پیامبر گرامی (ص) بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند باید بیشترین همت و تلاش برای اقامه نماز باشد؛ زیرا نماز بعد از اقرار به دین از مهم‌ترین مسائل اسلامی و پرچم، علامت و نشانه مسلمان بودن است لذا متولیان امر باید در این زمینه با توجه به توطئه دشمن برای دور کردن نسل جوان از باورهای دینی و اعتقادی تلاش بیشتری انجام دهند.

 حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی روز دوشنبه (27دی 1400) در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد تاکید کرد: کلیات اجرایی طرح نماز ویژه گروه‌های مختلف در این شهرستان به تصویب رسید.

احمدی توصیه فرزندان به نماز را ضروری و دارای تأثیرگذاری بیشتر اعلام و تصریح کرد: اقناع والدین در مساله نماز، می‌تواند در مشخص شدن اثرگذاری نماز مطلوب‌تر باشد.

وی یادآور شد: نظرسنجی مربوط به طرح پیشنهادی نماز تا ۱۵ روز دیگر بررسی و نتایج آن برای تصمیم‌گیری بهتر، برای اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد ارائه می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد اظهار داشت: مسائل مرتبط با اقناع‌سازی، ضرورت‌ها و آثار اقامه نماز برای قشرهای مختلف به‌ویژه مدیران رسانه‌ای و اعضای شورای اداری، انجام نظرسنجی‌های علمی و تهیه طرح تحولی در دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا تسریع شود.

در پایان این نشست ابلاغ ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به حجت الاسلام ابوالفضل احمدی اهدا گردید.
۲۸ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۱۰