اخبار

نشست نماینده شورای فرهنگ عمومی کشور با کارگروه مد و لباس استان خوزستان برگزار شد

نشست نماینده شورای فرهنگ عمومی کشور با کارگروه مد و لباس استان خوزستان برگزار شد
نشست نماینده شورای فرهنگ عمومی کشور در ستاد عفاف و حجاب با اعضای کارگروه مد و لباس استان خوزستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده های موسسات و خانه های مد و لباس استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نماینده شورای فرهنگ عمومی کشور در ستاد عفاف و حجاب در این نشست که شامگاه شنبه 11 دی 1400 در تالار اجتماعات این اداره کل برگزار شد گفت: اولویت شورای فرهنگ عمومی زیست عفیفانه است و هدف ما این است از کسانی که می خواهند پوشش عفیفانه داشته باشند، حمایت کنیم.

حجت الاسلام مهدی بیاتی با بیان اینکه باید ظرفیت ها را بشناسیم و کمبودهایی که قابل مرتفع شدن است را برطرف کنیم افزود: جشنواره مد و لباس فجر با تاخیر و در اردیبهشت سال 1401 برگزار می شود و یکی از موضوعات لباس هایی که در آنجا مطرح می شود، لباس هنرمندان است.

وی اضافه کرد: تمرکز جشنواره مد و لباس فجر و کارگروه مد و لباس بر روی لباس اجتماع بانوان است و طرح ها و ایده های شما در این زمینه دنبال می شود.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره مد و لباس فجر بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست، شنیدن صحبت ها و دیدن مدل ها و سطح کار طراحان مد و لباس استان خوزستان و انتقال آن به تهران است.

بیاتی ادامه داد: اگر به این برسیم که هر شهر یا استانی خودش در یکی از زمینه های طراحی،تولید،تبلیغ و عرضه خودکفا باشد کار بزرگی صورت می گیرد. اگر استان خوزستان بتواند خودش در حوزه تولید اول باشد که طراحان مد و لباس خوزستان لباس اجتماع را با آن استانداردهایی که ما تعیین می کنیم تولید کنند و در این حوزه بعنوان اول جلو بروند کار درخشانی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در کارگروه مد و لباس تصمیم گرفتیم از طرح هایی که کد شیما می گیرند حمایت کنیم.

نماینده شورای فرهنگ عمومی کشور در ستاد عفاف و حجاب گفت: استان خوزستان باید به سمت تولید لباس هایی که شناسه هویتی استان را داشته باشند و بگویند این لباس خوزستان است  و شاخص های لباس اجتماع را نیز داشته باشد و مردم از آن استفاده کنند، حرکت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه گفت: استان خوزستان استان ویژه ای با سابقه و یک دیرینگی خاص در حوزه های مختلف است.

محمد جوروند استان خوزستان را از بعد از انقلاب تاکنون استان عفیف و پاکی عنوان کرد و افزود: هشت سال دفاع مقدس را در این استان داشتیم و سهم استان خوزستان همین بس که امام خمینی ره فرمود: استان خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است و این برای ما یک تاج افتخار به حساب می آید.

وی ادامه داد: هر فعالیت فرهنگی هنری که در استان خوزستان برگزار می شود،پیوستی در حوزه عفاف و حجاب دارد؛ از جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک که با نام شهید و شهادت برگزار شد تا سایر جشنواره های دیگر که  این در حوزه های فیلم و عکس نیز وجود دارد.

جوروند ضمن تشکر از هنرمندان حوزه مد و لباس استان خوزستان اظهار کرد: در تمامی نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه های قرآن، کتاب و ... همیشه غرفه ای برای عفاف و حجاب و مد و لباس در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان اضافه کرد: طراحی شما در حوزه لباس ایرانی اسلامی قابل ستایش است و ایستادگی و مقاومت شما در مقابل طرح ها و لباس هایی که از آن سوی مرزها وارد می شود و هیچ سنخیتی با منطقه،دین و فرهنگ ما ندارد نشان دهنده ی هوشمندی شما است.

وی خطاب به طراحان مد و لباس استان گفت: کار بزرگ شما در کنار کادر درمان و همراهی با آنها هیچگاه فراموش نمی شود که به مدت دو سال کارگاه های خود را تعطیل کرده و به صورت خیریه به تولید ماسک و گان پرداختید.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با مطالعه و بررسی میدانی که انجام دادیم متوجه شدیم لباس هایی که از بیرون تحت عنوان لباس ایرانی اسلامی وارد کشور می شود هزینه اش به مراتب پایین تر از تولیدات داخلی است و دلیل آن استفاده از متریال و مواد اولیه ای است که برای تولید مورد نیاز است که هزینه را بالا می برد.

ناصر چنانی به نحوه تغییر در صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و افزود: صندوق بیمه هنرمندان شیوه کاریش را تغییر داده است. قبلا ما هنرمندان را به راحتی معرفی می کردیم و بنا بود کار به خود شهرستان ها واگذار شود اما متمرکز شدن کار در تهران مشکل ایجاد کرده و فرایند بیمه کردن و استفاده از تسهیلات را برای هنرمندان سخت کرده است.

نمایندگان خانه های مد و لباس،موسسات و اعضای کارگروه مد و لباس استان خوزستان در این نشست به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

۱۳ دی ۱۴۰۰ ۱۷:۳۵