اخبار

شورای فرهنگ عمومی استانها به مثابه قرارگاه جنگ نرم در صیانت از فرهنگ عمومی هستند

شورای فرهنگ عمومی استانها به مثابه قرارگاه جنگ نرم در صیانت از فرهنگ عمومی هستند

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، به منظور صیانت از فرهنگ عمومی و اعتلای آن و نقش برجسته و تعیین کننده استانداران به عنوان نایب رئیسان شورای فرهنگ عمومی استان ها، وزیر کشور طی مکاتبه با استانداران سراسر کشور تأکید بر اهتمام به تحقق مصوبات این مجموعه داشت.

توجه به محورهای اصلی فرهنگ در بیانیه گام دوم انقلاب یعنی «اخلاق» و «سبک زندگی ایرانی - اسلامی» از زمره نکات مورد تأکید وحیدی وزیر کشور در این مکاتبه است.

در متن نامه وزیر کشور به استانداران سراسر کشور آمده :

 

«استانداران محترم سراسر کشور

سلام علیکم

   با عنایت به اهمیت و مسئولیت خطیر شورای فرهنگ عمومی استان ها به مثابه قرارگاه جنگ نرم استان، در صیانت از فرهنگ عمومی و اعتلای آن و نیز نقش برجسته و تعیین کننده استانداران به عنوان نایب رئیس این شوراها در تشکیل، نظم برگزاری جلسات، هدایت و به خصوص ابلاغ و تحقق مصوبات این مجموعه ارجمند، انتظار می رود اهتمام لازم را در این خصوص مبذول نمایند.

توجه به محورهای اصلی فرهنگ در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یعنی «اخلاق» و «سبک زندگی اسلامی - ایرانی» و نیز رویکرد تحولی و مردمی دولت سیزدهم و تأکیدات رئیس جمهور محترم در پیاده سازی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله «تدوین و اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور» از زمره نکات مورد تأکید است .

   از جمله بایسته های تحقق این اهداف، علاوه بر عزمی جهادی، همدلی صمیمانه باائمه محترم جمعه و معاضدت تک تک اعضای محترم شوراست . ضمن آن که نتایج شاخص های استانی پیمایش «ارزش ها و نگرش ها» ملاک سنجش میزان اثربخشی اقدامات و ارزیابی استانداران و دیگر اعضای محترم آن شورا خواهد بود.

 

                                                                                                                                    احمد وحیدی»

 

 

 

۶ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۵۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور |