اخبار

برگزاری دویست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم

برگزاری دویست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم
دویست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم روز چهارشنبه یکم دی‌ماه 1400 با حضور جناب آقای دکتر امامی دبیر محترم شورای فرهنگ عمومی در سالن همایش شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

دویست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم روز چهارشنبه یکم دی‌ماه 1400 در سالن همایش شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این جلسه که با حضور دبیر محترم شورای فرهنگ عمومی کشور دکتر امامی تشکیل شد بنا بر نخستین دستور جلسه که «استماع سخنان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و درخواست‌های اعضا در خصوص توانمندسازی شورا» بود، دکتر امامی به سخنرانی پرداخت و بابیان اینکه بخش اصلی ذخایر مجموعه نظام فرهنگی کشور در قم است،

گفت: اگر رابطه‌مان با این بخش را کم کنیم، عواقب و آثارش را در کم‌بنیه شدن نظام تصمیم سازی فرهنگی کشور می‌بینیم.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی قم فقط کانون حل مسائل و برنامه‌ریزی فرهنگی برای استان قم نیست بلکه کانون هدایت و پشتیبانی و تغذیه شورا‌های فرهنگ عمومی کشور است.

وی در ادامه گفت:  ضمن کمک به تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قم و قدردانی از رئیس شورای فرهنگی عمومی این استان، پشتیبانی‌های ویژه‌ای از برنامه‌ریزی‌های فرهنگی این استان خواهیم داشت.

سپس اعضای محترم شورا بابیان برخی از ایراداتی که بر آیین‌نامه شورا وعدم ضمانت اجرایی مصوبات و جایگاه قانونی آن‌ها وارد است و نیز عدم ضمانت اجرایی مصوبات که باعث بی‌انگیزگی در طرح مسئله می‌گردد، از ایشان خواستند هر چه سریع‌تر به اصلاح آن پرداخته شود.

با توجه به دومین دستور جلسه: «پیشنهاد‌های اعضا در خصوص اولویت‌های فرهنگی جهت طرح در سفر رئیس‌جمهور محترم به استان قم» مقرر شد تا اعضای محترم موارد پیشنهادی خود را به اطلاع کمیته‌ای که برای همین موضوع تشکیل‌شده است، برسانند

آخرین دستور جلسه: «ارائه گزارش از برنامه‌های فرهنگی 9 تا 19 دی» بود که توسط آقای بهشتی سرپرست محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به اطلاع اعضای محترم شورای فرهنگ رسید.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان قم

۵ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۲۷