اخبار

هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری در سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برگزار شد.

هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری در سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برگزار شد.
ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی در هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری ضمن تسلیت ایام فاطمیه اخبار و رویدادهای فرهنگی استان در آذرماه سالجاری را اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری ، ابراهیم شریفی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری شامگاه چهارشنبه 24 آذر1400 ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اخبار فرهنگی استان دستور کار جلسه هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان را آغاز کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: یاری‌گری دولت سیزدهم در سطح ملی و استانی مورد توجه تمامی مسوولان و دست‌اندرکاران باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در این نشست  تاکید کرد: یاری‌گری دولت سیزدهم تکلیف و وظیفه‌ای شرعی، دینی و ایمانی است و امید است چهارمحال و بختیاری بتواند در دولت سیزدهم سهم و بهره لازم را از بخش‌های مختلف داشته باشد.

نکونام به تشکیل و فعال شدن شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد اشاره و تصریح کرد: با این اقدام دغدغه‌های این شهرستان به‌طور جدی مطرح و بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری کنگره بزرگداشت عالمان دینی و مشاهیر مؤثر مذهبی چهارمحال و بختیاری با نگاه ایرانی و اسلامی برای سال آینده در دستور کار قرار گیرد و برای این اقدام فعالیت پژوهشی عمیق انجام شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استکبار جهانی از مکتب تشیع و اسلام ناب محمدی (ص) به‌شدت در هراس است.

وی گفت: سالروز وفات آیت‌الله العظمی سید ابوالقاسم دهکردی در ابتدای ماه شوال به‌نام روز فقاهت و مرجعیت در چهارمحال و بختیاری نام‌گذاری شده است و می‌توان هر سال در این روز برنامه‌های فرهنگی اجرا کرد. نکونام تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های گمنام فراوانی در حوزه فرهنگی دارد که باید شناسایی و از آن‌ها بهره‌گیری شود.

استاندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دشمن با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای ضربه به فرهنگ ایرانی و اسلامی هزینه و به‌منظور تغییر این فرهنگ تلاش می‌کند.

غلامعلی حیدری در هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با هم‌افزایی، هم‌گرایی، وحدت و همدلی می‌توان گام‌های بلندی برای فرهنگ ایرانی و اسلامی برداشت.

وی افزود: مدیریت و رفتار مدیریتی به پیوست فرهنگی نیاز دارد و فاصله گرفتن از مردم، بدترین آفت مدیریتی است.

حیدری تصریح کرد: با استفاده از نظر نخبگان و فرهیختگان می‌توان تهدیدها را همانند دوران دفاع مقدس به فرصت تبدیل کرد.

وی یادآور شد: در این راستا باید از توان افراد حوزوی، دانشگاهیان، نخبگان و فرهیختگان بهره‌گیری نمود و تلاش گردد تا مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اجرایی شود.

در این نشست ابلاغ عضویت غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری به عنوان نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ؛ ارسالی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت و توسط رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به وی اعطا شد.

۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۲۶