اخبار

اقدام در حوزه فرهنگی نیازمند نگاه جهادی و برنامه عملیاتی است.

اقدام در حوزه فرهنگی نیازمند نگاه جهادی و برنامه عملیاتی است.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه صرف تعیین مصوبات و نمایش حضوری نمی‌توان اقدام مؤثری برای اصلاح امور فرهنگی در جامعه انجام داد، گفت: در این مسیر نیاز به نگاه جهادی، برنامه عملیاتی و اقدام میدانی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری،سید حسین نژاد حسینی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد روز یکشنبه (21 آذر1400) در  نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد ضمن اظهار خرسندی از احیا مجدد شورا به قرائت آئین نامه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پرداخت و از اعضا خواست تا در جلسات آتی  طرحها  و پیشنهادات مرتبط با فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد را به دبیرخانه ارائه دهند.

حجت الاسلام ابوالفضل احمدی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد نیز  افزود: آنچه در حوزه فرهنگ در جامعه روی می‌دهد، زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده و اثرات آن فراگیر است از این رو لازم است برنامه‌ها و اقدامات از حالت صرف اداری خارج شده و راهکارهای عملیاتی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه چهار حوزه شامل نماز،خانواده،مدرسه و جامعه در اولویت دسته‌بندی فعالیت‌های فرهنگی قرار دارد، تصریح کرد: ترویج نماز و اهمیت آن در جامعه می‌تواند به خودی خود به حل بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی منجر شود، چرا که نماز به خودسازی درونی منجر شده، باطن را هدف قرار می‌دهد و از بروز بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

احمدی یادآور شد: درباره خانواده نیز این نکته قابل تامل است که باطن جامعه و خانواده به اسلام و عدالت اعتقاد دارد و آسیب‌های شکل گرفته در سطح جامعه هویدا شده است و لازم است بررسی لازم صورت بگیرد تا این مشکلات به عمق و بطن نفوذ نکند.

وی در ادامه پیگیری امور فرهنگی همچون اقامه نماز در مدارس را نیز مهم دانست و اظهار داشت: برای عموم مردم و به ویژه جوانان که از ظرفیت‌های مطلوبی برای پذیرش برنامه‌های فرهنگی برخوردار هستند نیز باید برنامه‌ریزی مطلوبی صورت بگیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد بر ورود به مقوله فرهنگ با تمام توان فکری و علمی و عملی تاکید کرد و افزود: لازم است در این مسیر ابتدا آسیب‌شناسی فرهنگی و بررسی وضعیت موجود در شهرستان به درستی و با همکاری دستگاه‌های متولی صورت پذیرد و در ادامه چشم‌انداز یک‌ساله و پنج‌ساله ترسیم شود.

احمدی با بیان اینکه برای رسیدن به چشم‌انداز کوتاه‌مدت و بلندمدت، تعریف مسیر و تدوین برنامه نیز انجام خواهد شد، یادآور شد: برنامه‌های موقتی، فصلی و مناسبتی در این مسیر اجرایی می‌شود و مجموعه‌ای از برنامه‌های بلندمدت و زیربنایی نیز برای تعریف و اصلاح مسیر فرهنگی شهرستان در نظر گرفته می‌شود تا در ادامه الگویی مناسب برای اجرا در دیگر شهرستان‌ها نیز شکل بگیرید.

پرمصرف بودن و کم اثر بودن برنامه‌های فرهنگی به عنوان آسیب عمومی، توجه به ارتباط میان جامعه، خانواده و مدرسه برای تبیین مسائل فرهنگی، تهیه اطلس فرهنگی شهرستان و تبیین آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، اقامه نماز باران و ویژه برنامه تاثیر گذار بمناسبت ایام فاطمیه  از جمله نظرات و پیشنهادهای مطرح شده در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی  شهرستان شهرکرد به شمار می‌رود.
۲۲ آذر ۱۴۰۰ ۰۸:۱۷